What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Kovalevyn/osion salaus TrueCrypt ohjelmalla

N

nukkumatti

Jeah monn! :)
Mulla kaikki kannettavat levyt TrueCryptattu! :D Eli missä löytyy kuvat ja musat/leffat. Voi rauhassa käydä setä hakemassa ja tunkea vaikka perseeseen! :D

M

McCloud

Kiitti vinkistä!

Ite oon kuvatiedostoja säätänyt niin että tallennetaan ne paint ohjelmassa jpeg muotoon, sit viel poistan EXIF-tiedot joka kuvasta.

Mutta täähän on astetta isompi turva :dance013:

StonedGolem

Member
Kiitti vinkistä!

Ite oon kuvatiedostoja säätänyt niin että tallennetaan ne paint ohjelmassa jpeg muotoon, sit viel poistan EXIF-tiedot joka kuvasta.

Mutta täähän on astetta isompi turva :dance013:

Joo, EXIF-tiedot kannattaa poistella. Sellanen hätäkeino sit on siihen et ottaa kuvasta screenshotin, liittää uuteen kuvatiedostoon ja rajaa ylimääräiset pois - näin ihan vinkkinä, jos jollekin EXIF-asiat on uus juttu :)

M

Merrywanna

Encryption so that if the poliisi gets ahold of your computer he can't do squat.

-BG-

Member
Kiitos paljon Perkele! Toi oli hyvä vinkki linkki ja helppo duunata jopa tällaselle nerolle, joka ei osaa kun suurin piirtein käynnistää tietokoneen! Noin puoli tuntia ja salaus valmis :yes:

Suomi-Prkl

Well-known member
Veteran
nyt on todellakin aivan turha vedota siihen ettei osaa/tai ymmärrä.

puolen tunnin keskittyminen ja pieni skarppaus joka turvaa sen että voit kirjotella nettiin ihan OMANA itsenäsi ja pasteta mitä kuvia haluat, sitä voisi jopa oikeudeksi kutsua.

K

Kukkamaisteri

Poliisisetä sanoo vaan tuohon että 'salaus auki nyt heti tai tulee x määrä kakkua' virkavallan vastustamisesta, tiedon estämisestä, terrorismin suojelemisesta jne.

:comfort:

prowler

Member
Yo!

Jos sulla on raskauttavia todisteita kovalevylläs niin sun ei todellakaan ole pakko evääs hetkauttaa. Kenenkään ei tarvitse kaivella todisteita itseään vastaan.

Suomi-Prkl

Well-known member
Veteran
äärimmäisessä tapauksessa syyttäjä voi määrätä rikossakon uhalla antamaan salasanan mutta ei sen kummempaa. ja minkäs siinä mahtaa jos ei muista?

N

nukkumatti

Sitäpä juuri ^^^:D:D

Vittu eksä ymmärrä mä olen saatana alkoholisti ja narkkari! Luuleks et mä muistan ! :D:D

Hyväksi todettu keino! :D

Siberian

Member
Poliisisetä sanoo vaan tuohon että 'salaus auki nyt heti tai tulee x määrä kakkua' virkavallan vastustamisesta, tiedon estämisestä, terrorismin suojelemisesta jne.

:comfort:
Tota tota..voi helvetti miten tän nyt kohteliaasti sanos...Kyllähän puhetta maailmaan mahtuu. Mä en kyllä avaisi.

StonedGolem

Member
Tota tota..voi helvetti miten tän nyt kohteliaasti sanos...Kyllähän puhetta maailmaan mahtuu. Mä en kyllä avaisi.

Juu. Tästä oli ihan juttua suomalaisessa mediassa joku muutama vuos sitten, että kenenkään ei tarvitse luovuttaa mitään salasanojaan MILLEKÄÄN taholle. Joku lakiasiantuntija sitä selitti. Linkkiä ei ole kyllä tarjota :dunno:

K

Kukkamaisteri

Sori kevyessä kenttävitutuksessa tuon tekstin rustasin, en usko että kytät mitään koneita rullaa, varsinkin jos niillä on jo kasveja syli täynnä.

ps. Ei mulla mitään faktatietoa/kokemusta asiasta ole

M

McCloud

Noni oleelliset on nyt kryptattu, luulisin.
Seurasin ohjeita tossa ja aattelin varmistaa pari asiaa..
Kun avaan koneen mun on avattava Trucrypt ohjelma ja valittava sieltä esim. Z: sitten liitän siihen sen containerin( Valitse tiedosto) ja painan sen jälkeen Yhdistä laite?

Tämäkö on helpoin tapa saada virtuaalinen kovo näkyviin ja käyttöön?