What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Kosteus

G

Guest

Moi kasvattelijat

Millanen kosteusprosentti teillä on kaapissanne?

Miten toimitte sen nostamiseksi?

Minulla oli varmaan alle 20% aikaisemmin mutta sitten helpotti kun laitoin pyyhkeen ämpäriin ja ämpärin täyteen vettä.

Pyyhe roikkuu kaapin nurkassa ja imee vettä ympäristä sen mukaan mitä hauduttaa..

Cuffs

G

Guest

No ei tuo alle 20% oo pahasta ku vegessä.

Kukituksessa pienempi kosteusprosentti -> Enemmän THC:tä ;)

Ja toki pienempi homeen mahdollisuus :)

G

Guest

Hei Virus

Tuo thc-prosenttin kasvu on kyllä totta jos muut asiat ovat kohdallaan.

Toisaalta jos kuivemmassa enemmän thctä ja kostemmassa ilmassa isommat enemmän solukkoa kukintoihin.

Jos ensimmäisen kukituskuukauden aikana kosteus on liian pieni jää kukintoryppäiden muostuminen pienemmäksi kuin kosteuden ollessa suurempi.

Viimeisen kuukauden aikana kosteus alle 35% tuon homeen takia.
Tuota hometta kukinnoissa saa estettyä kun pitää ilman liikkeessä 24H.

Cuffs

moose73

New member
kosteusprosentti ???

kosteusprosentti ???

Mulla on ilmankostutin vaatehuoneessa, et välil on kosteusprosentti joku 50% mut sit kun kukitan niin pidän kostutinta päällä joku neljä tuntii kahden päivän välein ja sumutan sumutinpullolla joka toinen päivä silloin ku valot on päällä :yummy: :chin: :wave:

G

Guest

ei kannata sumutella kukkia.
Saattaa homehtua.. Tiiviimmät ainaki..
Plus sitte mitä huhut puhuu, että kuivemmassa ilmassa pitäs THC prosenttien nousta.. :confused:

G

Guest

Eipä sitä tarvi lehtiä sumutella. Antaa ilman kiertää niin pysyy lehdet terveenä.

C

Amd

Member
ei oo tullut ikinä mitattua, normaali huoneenkosteus, eli talvella aika niukka. hyvin kasvavat.

2Luvers

New member
30-50% ilmankosteus. Paljolti se vaikuttaa, että onko rätlätty vesien kanssa sinä päivänä.

Itelläni saattaa hetkellisesti jopa 60% jos kunnolla rätlään. Aquafarmeissa on tiivistämätön reikä.. Jokaisessa valmiina..! :crazy:

Vedentasomittaletkunpidikkeelle tarkoitettu reikä voi vuotaa todella helposti sen litrankin vettä. Kerpele, kun lisään sen 20l aina ja odotan, että entiset vedet on vähissä ennenkuin lisään uutta.. Tämä oli jo minullekin uutta, kun joutuu sähkölaitteita kuivailemaan ja raivotuspäissään siirtelemään Aquafarmeja :pointlaug

G

Guest

Pitäis saada kosteus 60 - 80 prosentin korville mutta joutunee ostamaan ilmankostuttimen.. nyt kosteus on alle 20%..

C

mr.propper

Active member
halpa ja hyvä ilmankostutin on savinenruukku väärinpäin astiassa jossa on vettä pohjalla. isompi ruukku suurempi pinta-ala haihduttamiseen

Kuutamo

New member
Mitenkäs ilmankosteuden saa sitten tiputettua?
Tuuletuksella ja lämmittämällä ilmaa olen saanut kosteuden tippumaan siihen 50 paikkeille, mutta tarttis tosiaan alkaa sitä tiputtamaan kun nuo strawberry coughit tuossa vain pullistuisivat.

G

Guest

no jos oon oikeen ymmärtäny ni nyt talvella saat kosteutta tiputettua ku avaa ikkunaa ja luulisin jos sul on aqua tai muuvastaava vesi hörpötin ni peitä kasvu alusta esim mustavalkomuovilla ni sielt ei se kosteus pääse pois Tosin mulla ei oo täst sata prossasta tietoo mut tällänen käsitys mul on :chin:

t_chong

New member
märät rätit ja lumput oon jättänyt kokonaan kasvatusrojekteista pois, ja tommoset ilmankosteuttimet on ihme hifistelyä (kun ei itellä ole varaa :D).. digitaalinen kosteus- ja lämpötilamittarikin lojuu tällä hetkellä tyhjässä vegekaapissa. sinnekin vois koittaa järkkäillä mahdollisesti pistokkaita viikonvaihteessa.

viikon kukkineesta bluemoonshinestä vois irrota kuvajaisia ens viikolla, ei vaan hetkinen sitte se on kukkinu jo kaks viikkoa.. no kuitenkin! ja on muuten hirveä juoppo tämä neitokainen. :eek: kohta alan härnäämään.

G

Guest

Tuolla kosteudella säästää ajassa. Lehtien ilmaraot sulkeutuvat kosteuden ollessa pienempi.

Tämä taas johtaa hidastuneeseen kasvuun.

C

G

Guest

Onko kellään tietoa MIST MAKER sumukoneesta?

Onko jollakin käytössä kone?

Hinta tietoja?

C