What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Kookospähkinäkuitu

purplepussy

New member
1/3 kuitua, 1/3 multaa ja 1/3 lecaa olen käyttänyt ja hyvin tuntuu toimivan, tosin lecaa olisi voinut olla enemmänkin

G

Guest

sinsemilla said:
Millaisia kokemuksia täällä on ihmisillä kookoskuidusta?

Itse olen käyttänyt sitä "drip-feed" hydroissa väliaineena
ja olen ollut tyytyväinen :chin:
Kerran olen kokeillut jo lecasoraa 1/3 suhteella ja
kai en pessyt soria kunnolla kun PH heitteli miten sattuu :confused:

Kookostajookosta :wave:

Kommentteja :joint:

Joo se heittelee pari viikkoa.. Mut sitteku asettuu ni on ihan jees :)

Mää oon aina lecaa käyttäny :woohoo:

G

Guest

Olkaa tarkkana sen phn kanssa, ainakin tuossa bionovan kookoskuidussa on ihan tappavat arvot. Itse jouduin vaihtamaan vaikka miten monet litkut ennen kuin se ph asettui yhtään oikeaan.

Itse ainakin kyllä kokeilen vielä joitain vaihtoehtoja.

Mutta tuossa multakasvatuksessa se varmaan on hyvä lisäaineena. Ja varmaan ihan hyvä hydrossakin. Aika hankalaa tosin saada se ph-kohdalleen.

Mulla taas PH ongelmat katosi kun otin ekaa kertaa kookosta hydroon ja siksi kai tällä tiellä ollaan vielä :confused:
Pitää testata vielä uudestaan tuo sora/kookosmix kun sitä niin moni jopa parhaaksi sanoo.

G

Guest

Joo ei ph ongelmia kookoksen jälkeen. Ainut ongelma on suolojen kertyminen joka mielestäni on helpompi pitää kurissa kun ph. Lurauttaa vaan kunnolla ph säädettyä vettä suoraan viemäriin alustan läpi (dripfeed).
Tarkoituksena ois koittaa laavakivi-kookos-mykoritsa yhdistelmää.
Soois nelejäkakskööt ny poijjaat ja tyttäret. Sensi Star!

Jah-Jah

Member
Vulkaponiccia ku käyttää nii ei tarvi sääjellä PHta :) tai ainaskaan emme ole yhtään kertaa lisänny ph + tai - ja hyvin näyttää jaksavan

Itse olen kanssa tehnyt pari kertaa/kasvatus tuon huuhtelun ~5,5pH vedellä.
Ensimmäisellä kerralla se kookos ei enää tuoksunut vaan haisi ja sitten luin tuolta
hfrorumilta, että huuhtelu auttaa ja niin teki :woohoo:

Se Advanced nutrients Piranha:a kiinnostaisi kokeilla kun sitä on hehkutettu hieman öfftöpik. Siitä kanssa jollain jos on kokemusta niin mielellään otetaan vastaan :chin:

Nyt on laitettu itämään DP:n Euphoria ja Pari C99:a :yoinks:

edit: pari kuvaa niistä Misty x Haze special klooneista:

Last edited:
Oli tossa keväällä kauhee säätäminen Bio Novan-kookoskuituprikettien kanssa, leca- soraakin oli joukossa..Onnistuin 4 Female seedsin Grapefruittia tappamaan. Siis Phoo ongelmista oli kyse..loistava kasvualusta kuitenkin. Jatkossa jos Bio novia vielä käytän, tulen laskemaan väh. 100 litraa Phoo säädettyä vettä kuidun läpi ennen kun sen Aquaan laitan..

G

Guest

Mulla on just sitä bio-novaa tuossa saavillinen ja vituttaa jo valmiiksi alkaa säätelemään sen kanssa...Uitan sitä nyt sadevedessä tämän päivän ja sitten jotain ph 8 vettä toisen päivän niin eiköhän kelpaa. Se sadeveden ph on just hyvä.

Mutta tosiaan jos ton phn saa kohdalleen niin ei se sitten enää heilahtele varmaankaan...mutta kyllä ihan pelkkä vesi taitaa olla se paras kasvualustana (jos ei multaa käytä).

Mitäs sanotte jos käyttää pelkkää legaa hydrossa niin sehän kuivuu äkkiä, eli jos on 12 tuntia tiputin irti virrasta niin onko hyvä/huono juttu et ne juuret kuivuu aina välillä...veikkaisin että hyvä, mutta mites on???????????????????????????????????????????????? (?????????????) +?

Näin se on. Olen itse pitäny 5 hujakoilla olevaan ph veteen ja laittanut
pumput mylläämään pariksi päivää ennen kun kasvia sinne änkee.

Itse myös tapoin white russain taimen hittolainen ja siinäkin oli soraa :/
Ainoina nuo "flushit" välillä myös 5,5-5,8 pH vedellä ettei suolat + muut paskat kerry.

edit: VN: luulen et soralla pitä olla pumput päällä ainakin suuren osan aikaa..
tosin kokemusta ei ole, mutta itse pidin sen kerran kun soraa oli kokoajan pumppua päällä.

Last edited: