What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Joint Doctor

FatcatInc

Member
Hej alle

Jeg har lige fået lidt JD Chronic femi hjem. Det er første gang jeg dyrker auto sorter, så vil lige høre de mere erfarne herinde.

Hvilket lys bruger i? Jeg har tænkt HID de første 2 uger og derefter hps??

Jeg vil starte med 0.5 liter potter til spiring og efter en uges tid ryger de over i 10liters ca...

Vil rigtig gerne høre hvad i mener er bedst! :thank you:

BisMann

Member
Der er generelt konsensus om at det er bedst at plante dem, i de beholdere de skal høstes i. Det er pga. den korte levetid, og manglende mulighed for at forlænge veggeperioden, der giver det mest mening at undlade at stresse dem med ompotning, og nu de er feminized, og du derfor ikke behøver frasortere hanner, ser jeg ingen grund til at lade være. 10 liter er måske dog lidt hidssigt, en 5-6 liter skulle gøre det, men det skader heller ikke med større.

HPS er så vidt jeg ved også en type HID pære, men hvis det er en MH pærer du mener, lyder det som en fornuftig plan. Jeg vil anbefale 18/6-24/0, hvis du vil have det maksimale ud af dem.

rkp6

Member
hvis det er femi frø og du har pladsen ville jeg klart plante dem i 12 l fra starten . Og så gi dem 20 timers HPS eller MH så snart de titter op :)

Go dag

FatcatInc

Member
Tak for svarerne bismann og rkp6 !

Jeg er igang med at finde mødre osv. Så vil bare krydrer mit rum med lidt auto, nu når jeg alligevel skal kører lys 18/6. Jeg bruger en 600w MH til vegge pt. Og har 2x125cfl 2x250mh og 1x600w hps. Så der rig mulighed for at give planterne det lys de skal bruge.

Jeg havde forestillet mig at de skal have mh de første 2 uger før de slår over i blomst. Det ville jeg vove at påstå er plantens vegge periode :)

Tror det ender med 2x250w mh den første uge og derefter 2x250mh og 1x600w hps.
Jeg er dog lidt i tvivl om det er nødvendigt at give 24 timers lys. Hvis det kun fx. giver 5% mere tørret høst, vil jeg hellere spare på strømmen. Men hvis det giver væsentlig mere er det helt sikkert nok vejen jeg ville gå.

Hvad siger jeres erfaringer jer? ... Det ender nok med midt imellem (20timer) Og så direkte i fra 10-12 liters pottter. Tror ikke jeg har mindre ellers ryger de nok i 6-8 liter som bismann foreslår. Kan vi ikke blive enige om at så snart den satter igang med blomst, så stopper rodvæksten eller er der noget jeg har misforstået. Dvs.. Rodvæksten stopper for at planten kan koncentrer sig om at producere skud??

God weekend derude.

BisMann

Member
20 timer virker helt fint, min anbefaling var mere ment som 18 timer, eller flere per døgn. Personligt har jeg en ide om at det er godt med lidt mørketid, da meget respiration foregår i mørke, altså energi omsætning.
Jeg tror bestemt ikke at rodsystemet voksen stopper under blomstring, det har mine i hvert fald ikke gjort. Hvis jeg sammenligner, hanner fra start blomst, og hunner fra høsttid, sker der en markant rodforøgelse under blomstring. Det ville også give nogle oplagte problemmer hvis man dyrker 12/12 fra rooted klon, hvis det var tilfældet.

God weekend!

FatcatInc

Member
Ja, det har du sku ret i af hensyn til 12/12 direkte fra stikling :) Det er vist busted. Og kan sagtens se ideen i lidt mørketid også. Så det bliver sku den vej jeg går! Fedt med de hurtige svar!

God ryger!!

Latest posts

Latest posts