What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

INDOOR - PYTANIA

wdr

Active member
Veteran
mam statecznik 150w jak wrzuce 250w zarowke bardzo bedzie sie grzac ?

grzać to się nie będzie, ale za długo nie pochodzi.

ps. czasem wystarczy wpisać w google , zamiast pytać o coś co jest oczywiste. Rozumiem że nie wszyscy wszystko wiedzą no ale czasem padają takie pytania że można się załamać.
 

mario_PL

Active member
mario doluz zawsze to na plus a konopia jeszcze nigdy nie zaszkodzil nadmiar swiatla wrecz poprawia czym wiecej tym lepiej ja jakbym mial opjce to bym slonce sobie zakupil

no niby tak ale prądu zawsze więcej idzie, a w sumie wydaje mi sie że to dużo nie da, pozdro
 

Hera

Member
@wdr chodzilo mi o statecznik czy sie bedzie grzac a nie zarowke pozatym nie musisz odpowiadac jak masz zamiar tutaj swoje wywody robic na temat zalamania smieszy mnie to pozatym nie chce sie tutaj buzowac bo moglbym ale staram sie byc pozytyw bo nie oto chodzi zakupie sobie drugi 150w i doloze do tamtego, wyjdzie taniej nizeli musialbym kupowac caly 250.
@mario no to jesli chodzi o prad to nie dokladaj.
 

Cinnamon

Member
@Hera jeśli podłączysz nieodpowiednia żarówkę do statecznika bardzo szybko skrócisz żywotność statecznika jak i żarówki. Grzać będzie się podobnie jakbyś podłączył nominalną żarówkę pod dany statecznik, gdyż więcej prądu nie dostarczy niż te powiedzmy w Twoim przypadku 150 w.

Miałem kiedyś takie rozwiązanie słaby statecznik i o wiele mocniejsza żarówka - imho - nie ma to sensu.

@mario_PL miałoby to sens gdybyś posiadał żarówki o barwie 2700K. Jedynym sensownym rozwiązaniem z dodatkowymi jarzeniówkami według mnie jest doświetlanie brzegów szafek, przy zbyt małym natężeniu światła wewnątrz.

@Hera zbyt intensywne naświetlanie młodych roślinek zaraz po wyjściu z ziemi powoduje karłowacenie i różnego rodzaju mutacje stożka wzrostu.

btw. czy jakiś posiadacz cooltuby mógłby napisać jakie są dokładne wymiary takiego cudeńka ? Czy dało by się przyciąć części metalowe o kilka do kilkunastu cm bez uszkadzania szkła. Z góry dziękuję :).

Peace iG... :kissass:
 

frether

Member
Veteran
Cinnamon chodzi ci o to metalowo lub aluminiowo rurę? dało by rade uciąć dla chcącego nic trudnego wystarczy obwinąć cooltube w szmaty (odbłyśnik jest zdejmowany) wsadzić w imadło delikatnie skręcić i piłko do metalu przeciąć ostrożnie to rurę, koniec szkła wyraźnie widać na fotach więc będziesz wiedział dokąd będzie trzeba ciąć
ref2000x.jpg

ref2000xx.jpg

a wymiary masz na stronie
http://hemp.pl/produkty.php?kat=kat1339549577&podkat=pkat1742697570&p=11
http://hemp.pl/produkty.php?inf=t&p...&w1=1&ks=kat1339549577&pks=pkat1742697570&sz=
ewentualnie proponuje zrobić własne cooltube by nie zjebać dobrego hyhy
pozdrawiam
 

Cinnamon

Member

@frether dokładniej chodziło mi o wymiary właśnie tej metalowej rury ( czerwona linia na zdjęciu :p). Musiałbym ją przyciąć o ponad 10 cm i właśnie tu jest pytanie do posiadaczy tych właśnie cooltube :).

Peace iG... :kissass:
 

orangefreak

Member
@Hera zbyt intensywne naświetlanie młodych roślinek zaraz po wyjściu z ziemi powoduje karłowacenie i różnego rodzaju mutacje stożka wzrostu.
Peace iG... :kissass:

hej Cinnamon

Możesz podać źródło tej informacji? czy opierasz sie na własnych doświadczeniach, mi jedna zmutowała ( było chyba z 11 odcinków lancetowatych w lisciu + bonus, który wyglądał jak kielich o_O. Szkoda że nie pstrykłem fotki ), od początku miałem pod hps 400, możliwe że od tego, albo takie geny. Reszta z początkowych 6 sadzonek rosło ok, nawet lepiej niż ok :)

Pozdro
 
Last edited:
B

BioPart

@Cinnamon cięcie takiej cooltuby jest wógole ryzykowne, ma ona 48 cm przynajmniej ta moja, na zdjęciu może tak nie wygląda, ale obydwie metalowe części połączone są tylko szkłem, odbłyśnik osobno(dla tych co nie wiedzą ;-) he he) pytanie:

1) Jeżeli chcesz ją ciąć gumówką(czyt. kątówką [zależnie od regionu]) to cięzoko to widzę, może pęknąć, nie wiem, pewnie jak ja bym to robił to by pękła ;-)
2) nie możesz ciąć zbyt blisko części wypuklonej (patrz zdjęcie) bo tam się kończy szkło.

Jeżeli masz jakiś inny pomysł, sprzęt lub kto kolwiek to chętnie się doedukuję.

Pozdro BioPart
 

orangefreak

Member
@Cinn, Bio

włożyć coś na miare wejsci w cooltube ( nie wiem, może masz rure o takim przekroju jak nie, to do sklepu, szkoda sprzetu ) i delikatnie się z tym obchodzić.
 
K

KuBcUsiK

@Cinnamon
zastanawiałeś się może nad kupnem diamentu i cięcia szkła zaraz przy łączeniu z metalem?

Panowie gdzie można kupić szkło do zbudowania własnej cooltuby? Są gdzieś opisy jak cooltube zrobić samemu?
 

wdr

Active member
Veteran
@wdr chodzilo mi o statecznik czy sie bedzie grzac a nie zarowke pozatym nie musisz odpowiadac jak masz zamiar tutaj swoje wywody robic na temat zalamania smieszy mnie to pozatym nie chce sie tutaj buzowac bo moglbym ale staram sie byc pozytyw bo nie oto chodzi zakupie sobie drugi 150w i doloze do tamtego, wyjdzie taniej nizeli musialbym kupowac caly 250.
@mario no to jesli chodzi o prad to nie dokladaj.

Nie ciśnieniuj się. Napisałem ,że grzać Ci się nie będzie ale za długo nie pochodzi. Nie chodzi tu o tylko statecznik ale przede wszystkim o żarnik , huj go strzeli w niedługim czasie ,gdyby to było realne to każdy kupiłby sobie układ na 70W i żarnik 1000W.

btw. statecznik nawet pracujący normalnie ma bardzo wysoką temperature, ale tu już może wiesz.

ps. żeby być pozytywnym nie musisz wklejać nie swoich zdjęć, a potem się tłumaczyć że byłeś za bardzo zjarany. Nie to żebym był jakąś konfliktową osobą ale śmieszy mnie to, dokladnie tak samo jak Ciebie moje załamanie.

bez odbioru. :joint:
 

Hera

Member
tys jest niepojetny chlopie widze... 70 w a 1000w to .wakur roznica czlowieku... nie to co 150 w i 250 w 100 wat roznicy ... dlatego pytam bo chcialem uniknac kosztow ja niemoge ... pozatym koleszka na innym forum do 150w podloczyl 400 watowa zarowke i mu chodzi, czy dlugo tego nie wiem ale chodzi o sam fakt ze pytanie nie bylo o dupe rozbic jak mnie tu probojesz uswiadomic co do zdjec to zrobilem maly joke i tyle , pozdro
 
Nie ma potrzeby robic\kupowac cooltube.
Wystarczy zrobic szczelny odblysnik z szyba i wentylatorem wpychajacym powietrze ktore przechodzi przez caly odblysnik chlodzi lampe i wylatuje rurka aluminiowa bezposrednio na zewnatrz boxa lub centralnie na wyciagajacy wentylator.

Ja na takim patencie w bardzo malym boxie gdzie sa zamontowane 2 wentylatory komp. 12x12cm dzialajace na 7v (nie slyszalne) spokojnie radze sobie z temperatura lampy 150w.

Najprosciej jest kupic blache do pieczenia i ja odpowiednio przerobic.
 
A

adrianmenyo

ja kiedys slyszalem ze jak sie wsadzi np. 400 pod uklad 250 to wydajnosc tej 400 jest zblizona do 250 + jak jest podpiety kondensator mocy biernej siada szybko. pozdrawiam
 

Cinnamon

Member
hej Cinnamon

Możesz podać źródło tej informacji? czy opierasz sie na własnych doświadczeniach, mi jedna zmutowała ( było chyba z 11 odcinków lancetowatych w lisciu + bonus, który wyglądał jak kielich o_O. Szkoda że nie pstrykłem fotki ), od początku miałem pod hps 400, możliwe że od tego, albo takie geny. Reszta z początkowych 6 sadzonek rosło ok, nawet lepiej niż ok :)

Pozdro

W tym przypadku opieram się na własnych doświadczeniach. W przypadku gdy na powierzchnię 0,07 m^2 dałem żarówkę sodową o mocy 150w, znaczna cześć roślinek dostawała po dupie i po prostu nie chciała rosnąć... Lampa była w odległości dobrych 50 cm od kubeczków, więc temp. była ok. Ziemie zmieniałem bodajże w tym przypadku 3 krotnie i nic, dopiero zmiana światła na 3x24w energooszczędne zmieniło obraz nędzy i rozpaczy.
Nie wiem na ile pamięć mnie nie myli ale wydaje mi się, że kilka osób na tym forum kiedyś pisało o czymś podobnym. Ale to już musi ktoś bardziej doświadczony w uprawach in zweryfikować.

@BioPart właśnie tego cięcia obawiam się najbardziej. Tani sprzęt to nie jest. Zobaczymy jak życie zweryfikuje moje plany co do tego pomysłu :).
Jeszcze jedno, szkło do tej metalowej rury jest przyklejone czy może przymocowane na nity albo coś podobnego.

@KuBcUsiK ciąć szkło to ostatnie o czym marzę szczerze powiedziawszy ;). Bawiłem się za gówniarza cięciem specjalnymi nożami do szkła i również diamentem, niezbyt wychodziło mi to co miałem w zamyśle. A do tego szkło w tym przypadku ma idealną wielkość do mojego planu :).

@WeedMasteR widzę oczami wyobraźni, że znowu coś mi się pieprzy w szafce, nie ma mnie, pada wentylator i szkło z tej cooltuby własnej roboty przecina mi panienki milionem kawałków szkła. Chciałbym takich sytuacji uniknąć, dlatego wolałbym zainwestować w coś bardziej profesjonalnego. Niestety ale jakoś tak mam, że zawsze w którymś momencie coś mi się musi zjebać...

Peace iG... :kissass:
 

wdr

Active member
Veteran
tys jest niepojetny chlopie widze... 70 w a 1000w to .wakur roznica czlowieku... nie to co 150 w i 250 w 100 wat roznicy ... dlatego pytam bo chcialem uniknac kosztow ja niemoge ... pozatym koleszka na innym forum do 150w podloczyl 400 watowa zarowke i mu chodzi, czy dlugo tego nie wiem ale chodzi o sam fakt ze pytanie nie bylo o dupe rozbic jak mnie tu probojesz uswiadomic co do zdjec to zrobilem maly joke i tyle , pozdro

Spróbujmy tak:

Statecznik - urządzenie elektryczne mające za zadanie ograniczenie prądu płynącego przez lampę wyładowczą

Dla przykładu podałem ci skrajne 70-1000W, żebyś mógł to jakoś ogarnąć. Faktycznie niektórzy elektrycy dopuszczają małe różnice ale to tak do 10-15W a nawet mniej.
Odpowiadając na pytanie- tak możesz sobie podłączyć żarnik 250W pod 150W statecznik, ale nie ma to sensu bo żarnik zużyje się o wiele szybciej, statecznik straci na wydolności i albo spali się całkiem , albo w przyszłosci będzie pobierał 150W a oddawał 100W - w konsekwencji zapłacisz za prąd normalnie a plon będzie jakbyś miał słabszą lampe. A całość oczywiście i tak nigdy nie będzie świecić jak normalny zestaw 250W.

Oczywiście ,że znajdą się megamózgi co będą podłączać czterysetke do układu 150W i cieszyć się ,że to świeci :wallbash:. Jednak większośc ludzi wie że pazerny dwa razy traci, i że lampy nie są tanie ale jest to inwestycja długoterminowa (poza żarnikiem który co pare upraw trzeba wymienić). Nie ma co psuć lampy w szczególności żarnika i statecznika bo są to akurat najdroższe części zestawu, bo zapłonnik i kondensator można kupić za 30zł (oba). Za sam statecznik 150W trzeba dać ok.100-120zł. Zarniki od 50zł wzwyż.

Tak czy siak jak szukasz oszczędności to nie w taki sposób. No chyba że masz lampe za darmo a niemasz kasy na odpowiedni układ. Ale nawet w takim przypadku szkoda niszczyć lampe.

:joint:
 

petn

Member
ciekawe jakim cudem zarowka 400 wat ciagnie na mniejszym stateczniku skoro balast na np 150 w ma sprawnosc okolo 2 amper a zarowka na 400w potrzebuje minimum 3 A. W takim razie zarowka albo wogole nie odpali a jak odpali to statecznik dostanie tak po pizdzie ze zycze tylko zabezpieczenia termicznego na balascie.I nie ma opcji zeby po takiej akcji spadla sprawnosc statecznika.Statecznik albo wytzryma albo poprostu go h.... strzeli.A co do naswietlania mlodych roslin za duza iloscia lumen zasada jest taka ze jak damy za duzo swiatla na poczatku roslina straci chlorofil z lisci a co za tym idzie bedzie sie wolniej rozwijac gdyz proces fotosyntezy bedzie wolniejszy.
 
@WeedMasteR widzę oczami wyobraźni, że znowu coś mi się pieprzy w szafce, nie ma mnie, pada wentylator i szkło z tej cooltuby własnej roboty przecina mi panienki milionem kawałków szkła. Chciałbym takich sytuacji uniknąć, dlatego wolałbym zainwestować w coś bardziej profesjonalnego. Niestety ale jakoś tak mam, że zawsze w którymś momencie coś mi się musi zjebać...

Peace iG... :kissass:

Haha, zawsze mozesz "leciec" do biedronki, kupic deske do krojenia (plaska nie chropowata) odpowiedniej wielkosci, odlepic okleine z drugiej strony i masz szybe nie do zaje..chania...mozesz ja ogniem grzac;p

Z reszta jak masz dobrze ogarnieta instalacje wentylatorow to nie ma opcji ze cos sie zwali.
 
ciekawe jakim cudem zarowka 400 wat ciagnie na mniejszym stateczniku skoro balast na np 150 w ma sprawnosc okolo 2 amper a zarowka na 400w potrzebuje minimum 3 A. W takim razie zarowka albo wogole nie odpali a jak odpali to statecznik dostanie tak po pizdzie ze zycze tylko zabezpieczenia termicznego na balascie.I nie ma opcji zeby po takiej akcji spadla sprawnosc statecznika.Statecznik albo wytzryma albo poprostu go h.... strzeli.A co do naswietlania mlodych roslin za duza iloscia lumen zasada jest taka ze jak damy za duzo swiatla na poczatku roslina straci chlorofil z lisci a co za tym idzie bedzie sie wolniej rozwijac gdyz proces fotosyntezy bedzie wolniejszy.

W takiej sytuacji statecznik puszcza nie wiele wiecej pradu niz na zarowce dedykowanej do tego statecznika a zarowka po prostu nie rozgrzewa jaznika do odpowiedniej temperatury i swieci bardzo po huju. Najlatwiej wziac miernik i sprawdzic napiecie na lampie.

Dla przykladu przez rok swojego HPSa 100w zasilalem dwoma statecznikami od swietlowek 40w polaczonymi rownolegle. Niby w sumie maja 80w a rozgrzewaja lampe idealnie do 100V (tyle ile powinno byc) i zestaw dziala tak jak trzeba.

Od razu napisze rozne kombinacje. Lampe 150w mozna zasilic:
- statecznikiem od rteciowki 125w rownolegle z stat. od swietlowki 20w dajac 107V na lampe
- 3 stat. od swietlowek 40w dajac okolo 104v
- 2 stat. od swietlowek 50-60w ale napiecia tego ukladu jeszcze nie sprawdzalem

Dzieki takim kombinacjom mozemy upgrade'owac nasza lampe 150w na np. 250w wymieniajac zarowke i dokladajac jakies stare stateczniki z odzysku. Wystarczy sprawdzic pozniej napiecie na lampie.

Zapomnialem dodac ze bezpieczne napiecie na lampach sodowych waha sie od 90 do 110v (natrium.pl)
 

Latest posts

Latest posts

Top