What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Hydro spørgsmål.

piradio

Member
Halløj i hyggestuerne!

Jeg skal på en mission og bygge et hydro setup.

Mit første bud var at lave et ebb n flood , med leca eller netpotter ? Det ser jo temmelig overkommeligt ud. Men hvad er billigst og nemt udover det ? For et dutchpot system ser nu sejt ud !

EDIT

Så et pumpe spørgsmål : Jeg har en akvariepumpe som er sådan en ekstern fætter, man fylder vand i også suger den resten fra akvariet og laver cirkulation. Den har et slags filter med nogle sten i bunden.

Mit spørgsmål er , kan jeg bruge denne til fødepumpe til planter ?

Mvh og rigtig god aften

dragongrower

Active member
umiddelbart lyder det som om det er en pumpe der let kan gå noget galt med..?

og jeg synes helt klart at det letteste hydro system er hvor planterne står i potter i leca og bliver vandet ovenfra. Vandet render igennem potterne, ned i en bakke og videre ned i tanken igen.. :)

Det synes jeg ihvertfald er det letteste.. Det er jo næsten idiot sikkert.. :)

piradio

Member
Tak for svarene ! :)

Har fået bygget et setup jeg tror fungerer. 6 Stks 11L spande med dryppere, leca som medium , dræn i bunden, som går ud i et 40mm afløbsrør og ned i en 65L balje. Købte nogle haner istedet for de alm 45 graders rør. Det var sgu billgere også kan man jo samtidig styre drænet lidt.
Elektriker rør som føderør ud til dryppere. Billigt, smart og med spændebånd kan alle slanger sgu monteres :) . Akvariefuge på alle samlinger. Cool tube , aluflex, kanalventilator, og 400 watt bloom 200 watt cfl, im good to go !!