What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Hvordan holder i jeres planter??

CaliOrangeBud

New member
Hej med jer alle..

Mit spørgersmål handler primært om hvordan i klipper jeres planter..

Jeg har hørt 20 forskellige måde, hvorpå man kan beskær planterne på...

Nogen skærer top så planten deler sig i 2...
andre fjerner bærebladene for at få power og i top skud..
Nogen fjerner alle bladene og lader topskudene stå og få alt lyset..

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre..

Jeg er ikke interesseret i få meget skunk, for jeg vil hellerer have et udbytte men godt udbytte.. i højkval.

hvad skal jeg gøre for få det vildeste skunk der sparker benene væk under mig..

Deus

Member
Kommer an på sorten... Tager du en... Chronic som et eksempel på den ene side og en Killing fields på den anden side, ville jeg toppe og toppe og toppe killing fields, men Chronic ville jeg lade køre sit løb da det primært er 1 donkey dick som de bliver kaldt. Altså det er 1 kæmpe skud på chronic, og killing fields har det bedste med at sprede sig lidt har jeg lagt mærke til. EKSTREMT scrog venlig, så jo mere du kan toppe den, jo bedre da det bliver ens toppe...

Topper du den tager det længere tid om at få ens toppe...

Forklaret på en anden måde... Hvis du beskærer din plante i hoved og røv, hele tiden, med topning, osv, får du en super moder hvis planten altså er til alt den topning, da den producerer flere sideskud der får ens belysning. Jo mere belysning skudene får, jo mere vækst ikke sandt ?

En hamp plante er også en god bonzai plante, hvis du vil speede tingene op mange gange i forhold til et "normalt" bonzai træ. Fordi du kan bukke og bøje den som det passer dig, forme den så længe du passer den osv.

Men for at gøre det lidt kort, jeg topper min kf, jeg topper ikke min chronic.

Så hvad du skal gøre for at få den vildeste skund der sparker benene væk under dig, er måske at gro nogle af de sorter som sparker røv og så tage den der fra. For det meste koster disse sorter også lidt kasse, og er efterspurgt en del. Start ud med en bubblegum, den er god, sparker godt hvis den får lidt kærlighed under dit grow, og lad den køre en uge ud over tid så trichomerne er lige lidt mere amber end mælkehvid. Den vil sparke...

For at få en vild skunk der sparker røv, handler det ikke om hvordan du klipper den, det handler om sorten, hvor meget energi du lægger i den med udbyttet, og hvor langt du kører den... simpelt :)

håber det hjalp lidt...

CaliOrangeBud

New member
Det hjalp rigtigt meget.. Jeg ville dø for mine planter.. Jeg har Cali Orange Buds..

Havd mener du med "hvor langt du kører den"

Ska de ikke bare køre indtil crystallerne er rød/brune??

kort sagt sætter du mig i et dilema :)

(et stor topskud) vs (2 mindre)

Ved du hvad jeg skal gøre med Orange Bud!?!
generelt er der bare for om COB iforhold til andre sorter

tak for ovenstående..

Slapstick

Member
Har prøvet COB indendørs under 400 w hps.... Det er ikke de største buds den sort giver, den tager noget tid før den er færdig, og så er den ikke så voldsom... Sorry... Men derudover er det en dejlig nem sort, som ikke vil give dig de store problemer.
Jeg ville nok vælge at toppe COB'en da den ikke giver voldsomt store buds, evt. lave et scrog el lign. og på den måde få en masse små fine buds :smoke:

Det kan være du får bedre erfaring end jeg gjorde med COB, men jeg vil nok ikke dyrke den igen... Jeg vil forestlå en Bubblegum, WR, AK47 el. lign næste gang.. Lige så nemme, men lidt mere knald på :joint:

Held og lykke

Slapstick

mr.indica

Member
Deus said:
Kommer an på sorten... Tager du en... Chronic som et eksempel på den ene side og en Killing fields på den anden side, ville jeg toppe og toppe og toppe killing fields, men Chronic ville jeg lade køre sit løb da det primært er 1 donkey dick som de bliver kaldt. Altså det er 1 kæmpe skud på chronic, og killing fields har det bedste med at sprede sig lidt har jeg lagt mærke til. EKSTREMT scrog venlig, så jo mere du kan toppe den, jo bedre da det bliver ens toppe...
håber det hjalp lidt...

hmm så er det da godt jeg har toppet mine 2 chronic :violin:

indica

Deus

Member
@COD - så lidt, med den sort du har kørende ville jeg gøre som slapstick siger. Top den, efter et stykke tid, topper du de nye skud igen osv... Så du får flere små skud, og så vælg at LST den eller SCRoG den. Men en anden sort næste gang så du får mere knald på din sort :) Hvis det er det du ønsker.

@mr.indica - Hehe, de 2 Chronic du har toppet, er det ikke til mødre ;) ? Så er det jo fint, men forsøg at lave et grow hvor du toppe den ene, og lader den anden køre 1 skud... Dette er et billed taget et godt stykke tid siden, midt inde i blomst... Chronic... Derfor jeg mener 1 skud :)

Jeg tror at det SS mener med at chronic yder mere som singel-cola er i et SOG
for med lidt lægere vegge tid, topning og scrog fik en vis NBG et ret overdådigt resultat :)

5232DSCN30141.jpg

Chronictron

Member
jeg lader helst være med at "RODE" ved mine planter, man skal huske at hver gang man stesser planten skal den bruge tid og kræfter på at tilpasse sig til til den nye situation, hvis du skal gøre noget kan du tvinge planten fra hinanden ved at binde den ned så alle buds også de små får lys ned til sig.