What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Hvad bruger Du af lys til moderplanter?

Mr.Deford

New member
Hej medstoner's :gday:

Jeg er kommet lidt i tvivl omkring lys til mine moderplanter,

Er ved at købe et 250w. sæt til mine kære mødre (3 stk. W russian og Cronic, i autopot system med leganødder og luftpumpe). men er det overkill?

Andre møder har før stået under 144w. lysamaturer med synes de trives dårligt under dette.

Også tænkte jeg på, hvad har I gode erfaringer med?
Håber I kan hjælpe mig

Fri Hash, så jeg kan få arbejde i en coffeeshop og slippe for stress og jag!:jump:

CFP65

Member
mine står i vindueskarmen med 1 x 80w T5
og en timer mellem stikkontakten og et skumringsrelæ
det sørger for strøm til lampen mellem kl6.00 og 24.00 = 18 timer
skumringsrelæet slukker så for lampen når Lux fra vinduet er over en vis mængde
i øjeblikket kl 8.50 - 17:30
så jeg bruger altså en blanding af sol og T5

jo længere hen mod skt. hans vi kommer des tidligere og senere vil skumringsrelæet så tænde lampen´
omkring midten af maj vil den slet ikke tænde fra kl 6- og først gå igang ved 20:30

superpedro

Member
Veteran
Kommer helt an på hvor mange kloner jeg skal bruge og hvor koldt jeg kan holde dem.

Det er IMO træls at skulle klippe og passe hele tiden, hvis man kun skal bruge en håndfuld hver anden måned.
Hvis de står køligt kan jeg fint holde 6 moderplanter under 2x18w t8. Når det er varmt (og metabolismen ikke holder planten tilbage) vil de strække sig under så lidt, så bruger jeg 2x55w pl-l rør.

Mr.Deford

New member
1000 tak for jeres svar, det udvidede min horisont en del, jeg vælger at tage jeres svar i en stor gryde, røre det rundt, og bruge 2 stk. 36x2 watt fra Harald N. Rigeligt til mit forbrug!
Derefter gøre mit ypperste til at holde Ph værdi samt PPm så de kan forhåbenligt leve et lang liv, og en udsøgt delikatesse kan blive serveret!

"Superpedro" du burde skrive en bog...............!

frenzybud

Member
Kommer meget an på hvor mange kloner du skal bruge fra dine planter, jeg har 6, efterhånden, store planter under en 250w MH med køling, jeg taget omkring 100 cuts fra det hver 4. uge..

M

Mushy

200W CFL her, som dækker mine 6 mødre samt 25-30 kloner i veggerummet som måler 90/110/110(D-B-H)!

Det er rigeligt når klonerne skal vokse sig fine(ca 10-20-30 cm) ca 1 måned før de skal i blomst.

Held og lykke med valget:)

Last edited:

Latest posts

Latest posts