What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

hjælp til vegge lys..

ganjaDK

New member
dav alle i skønne cannabis mennesker.. ;)

jeg ville høre jer om hva i kan forslå til a vegge under inden planterne kommer ud i naturen her til sommer... ??

håber der er nogen der kan hjælpe..

har selv kigget på 2x18 wat 6400 kelvin... tror i det ville være nok til lidt planter der skal have lidt størelse på før de kommer ud..

CFP65

Member
Hvis du har en vindueskarm som sidder så folk ikke kan kigge ind, så kan du sætte et skumringsrelæ mellem et tænd og sluk ur og selve lampen. på den måde vil du bruge en blanding af sol og lampe.
typisk vil det være sådan at du har sat uret til fx 18 timers lys fx 06.00 - 24.00
dags dato er der så tændt for lampen fra 06.00 - ca 07.45 hvorefter solen er oppe
og kl 17.10 tænder lampen så igen indtil kl 24.00
når vi når 1.maj
vil der være tændt for lampen kl 06.00 - ca 6.45 hvorefter der er slukket til ca kl 20.00
hvorefter lampen tændes kl 20.00 - 24.00

bedst er selvfølgelig et sydvendt vindue, og du kan selvfølgelig også vælge at starte dine planter op med lys fra 06.00 - 20.30 altså 14,5 timers lys på den måde vil du give dem lys der svarer til lystimerne den 18.april hvor planter normalt sættes ud, så vil der formentlig ikke være bøvl med at de flipper pga manglende lystimer osv

frenzybud

Member
Der er mange muligheder, men jeg vil sige at T5 rør er de bedste (hvis du ikke vil have en HID pære selvføgelig)

Køb et armatur med T5 rør, alt efter hvor mange planter du har. Jeg har et armatur 120cm 4 stk T5 rør, 218 Watt er det vist på. Der kan stå op mod 100 små stiklinger under, no problem..

ganjaDK

New member
CFP hvor kan man skaffe sårn et skumringsrelæ

og jeg har et sydvendt vindue.. de andre år har jeg brugt det men der har de strukket sig. så iår skal de os have lidt kunst lys.

kan man evt bruge 2x36 watt 120cm sammen med et skumringsrelæ

CFP65

Member
@ Ganja

Silvan

bare husk at det skal sidde monteret i skyggen i vindues karmen så langt ud mod vinduet som muligt og skærmet mod lyset fra lampen og
mit vindue er vestvendt og jeg har bygget en lille papkasse rundt om relæet så lyset fra lampen ikke slukker relæet igen efter det er blevet tændt

een ting er helt sikkert jeg går aldrig nogen sinde tilbage til mh - sparepærerc- pll eller andet kram 18/6 igen aldrig.

ganjaDK

New member
har fundet lidt net butikker.. men der ligger de mellem 400 - 800 kr... hva ga du for en..??

og er der nogen specielt man skal kigge efter når man køber sårn en fætter.. ;)

tænkte på om du sænker lampen ned over planterne efter den er tændt.. for planterne får da ikk meget sol lys med en lampe hængende 10 . 15 cm over sig..???

CFP65

Member
den jeg købte i silvan kostede 150kr ca

lampen er ikke noget der skygger jeg bruger Beblein batwing reflector til T5 rør fra akvarie butikken og til at holde røret bruger jeg et 25mmx25mm akvarie stel rør ophængt i 2 stk yo-yos fra loftet.

fatningerne er også fra akvariebutik det er de sorte (et sæt på to stk koster ca 120kr)

jeg kan køre 9 store moder planter i 6,5l potter under dette setup eller jeg kan køre 36 stiklinger i 9x9 potter i de 14 dage der går fra rødderne er kommet frem til de skal i 400W skabet, i de 14 dage stiller jeg bare de 9 6,liters potter lidt tilbage på et stativ.

jeg poster et par billeder imorgen i min tråd, så kan i se hvorledes det er gjort.

ganjaDK

New member
oka hmm har du link til din tråd...

og meningen med dette er de skal have størelse på inden de kommer ud i naturen.. ;) starter dem ca i midten af marts også bliver de plantet ud omkring midten af april vis vejret slf er med til det.. ;)

Latest posts

Latest posts