What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Henrik Rindoms guldkakao!

esbe

hybridsfromhell
Mentor
Veteran
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-22978257.html

Hvordan får jeg kæresten ud af hashmisbrug?

Hej Henrik.

Tusind tak for en super brevkasse.

Jeg har tidligere set et brev i stil med mit, men mangler stadig det sidste svar.

Min kæreste er vidst det, man godt kan kalde afhængig af hash. Han bruger enhver undskyldning til at ryge.

Inden han mødte mig, røg han hver dag, men nu er det kun ca. hver anden til tredje dag. (at jeg ved). Det er som sådan ikke et problem for vores forhold - og derfor er jeg nok ikke "streng" nok.

Han ønsker nu at stoppe, men kan ikke. Når han ikke ryger, bliver han hidsig, ukoncentreret og kan ikke sove. Jeg vil gerne gøre alt, hvad jeg kan, for at hjælpe, men ved ikke hvordan?

Jeg har som sagt tidligere læst, at man skal bryde sine "ryge vaner". Dette har vi gjort - da vi flyttede sammen i en ny lejlighed og kasserede hans sofa (som han altid røg i). Vi har også flere gange smidt alt ud, men det holder ikke.

Jeg får ham aldrig til at gå til behandling med flere - men ønsker hjælp til, hvordan vi ellers kan gøre.

Håber virkelig du kan hjælpe.

Kære dig med kæresten som gerne vil holde op med at ryge hash

Det I allerede har gjort virker fornuftigt. Det næste skridt, han kan gøre, er at bryde sine rygevaner ved at gå over til at spise hashen eller bedre lave en guldkakao.

Man tager sin hash, nulre den og lægger den i en lille gryde med lidt rapsolie. Over svagt blus varmens op så hasholien blander sig med rapsolien.
Derefter filtreres plantedelene fra og der kommes en kvart liter kaffeføde i gryden som blandes med rapsolien. Det må ikke koge. Til sidst blandes smeltet chokolade ned i fløden.
Da hasholie blander sig fuldstændigt med den her blanding kan vi sige at hvis der er brugt 4 gram god hash så svar en ottende del af guldkakaoen til et ½ gram hash.

Hvis han drikker den mængde to til tre gange om dagen, vil han ikke få abstinenser.

Det er nu vigtigt, at han ikke bare skifter guldkakao ud med joint, derfor skal han tilrettelægge en nedtrapningsplan, hvor han over f.eks. en til to måneder trapper langsomt ned.

Det er vigtigt, at han samtidigt øger sin motionsmængde, og her vil jeg foreslå, at I gør et eller andet sammen så som at gå lange ture, svømme, køre på cykel alt hvad der nu passer jer bedst.
Motion er vigtig, hvis han skal af med sin hidsighed.

Endeligt synes jeg, at han skulle kontakte jeres lokale misbrugskonsulent og få en uforpligtende snak med vedkommende.

Gode sommer hilsner fra Henrik

Højben

New member
Det er et friskt svar fra Hr. Rindom, men jeg tror absolut ikke damen vil blive tilfreds med resultatet. Som jeg læser det så anbefaler Rindom at kæresten skal drikke guldkakao 2-3 gange dagligt i doser af ½g hash for at undgå abstinenser. Det lyder fuldstændigt uansvarligt i mine øre hvis kæresten kun ryger joints hveranden eller tredje dag !
Måske er der tale om urt istedetfor hash - da man i opskriften skal sortere planteresterne fra hashen fra...
Uanset hvad så gad jeg dog godt at følge den lille familie som en flue på væggen hvis de kaster sig ud i den meget alternative nedtrapning :)

bellemis

New member
det er en skam at nogen ikke kan holde deres forbrug til weekenderne, ja eller bare til et par gange i måneden

jinxx

Member
Er jeg ikke helt enig i, vil nærmere sige at det er en skam at nogen folk ikke kan styre deres forbrug. Eks.vis. kan jeg nemt finde på at ryge hver dag i 2 uger, men hvis der sker noget vigtigt, hvor jeg skal være frisk, så stopper jeg også. :D

DonB

Member
det er en skam at nogen ikke kan holde deres forbrug til weekenderne, ja eller bare til et par gange i måneden

Tror squ heller ikke helt at jeg holder mig inden for det du siger der bellemis. Et par gange om dagen måske, heller ikke mindre.... Puha jeg er SLEM!!!!

ST1

New member
Lyder som om det vil blive en klam omgang guldkakao, med rapsolie, fløde og chokolade..... Måske smager det så dårligt at kæresten helt naturligt vil trappe ned på forbruget :laughing:

blackone

Active member
Veteran
Haha ellers et friskt svar.
Var også ved at flække af grin da han fortalte om dengang han fik en "overdosis" fordi han spiste hash-pandekager, og så var han uheldigvis så glad for pandekager...

Easygrowing

Active member
Veteran
Eller endnu værre-han bliver så glad for kakaoen,at han må nedtrappes for hang til kakao og går nyt sted hen for og få hjælp og hvem bad dig så om og starte på Guldkakao ? øhh

sjov historie

Og så køre på cykel i en skævert ja ja

esbe

hybridsfromhell
Mentor
Veteran
endnu en "Henrik"

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/brevkasse/article.php/id-22500112.html

Er det farligt at ryge hash en gang om måneden?

Hej Henrik.

Først tak for en god brevkasse.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om det er desideret skadeligt at ryge hash engang imellem (en gang om måneden cirka)?

Jeg mener ikke selv, at et så lavt forbrug er farligt. Men jeg skal dog ofte høre fra folk, som er til fest og er berusede næsten hver weekend, hvor skadeligt hash er.

Jeg tror ikke på, at det at blive høj engang imellem er værre end at blive fuld engang imellem? Er jeg fuldstændigt galt på den eller hvad?

Mange hilsener

Den anonyme.

Kære Den Anonyme

Mit umiddelbare svar er, at hvis man f.eks. ryger hash en gang om måneden så er det ikke mere farligt end så meget andet vi gør i vors liv, og da slet ikke hvis vi sammenligner med at være fuld.

Forårshilsen fra Henrik

DKBuddy

Member
Er jeg ikke helt enig i, vil nærmere sige at det er en skam at nogen folk ikke kan styre deres forbrug. Eks.vis. kan jeg nemt finde på at ryge hver dag i 2 uger, men hvis der sker noget vigtigt, hvor jeg skal være frisk, så stopper jeg også. :D

Lyder fornuftigt, MEN .. vælger du en strain med mindre CBD indhold vil du også være frisk dagen efter :)
Jeg kender det meget godt; ryger jeg rent indica hele aften er jeg smadret morgen efter hvis jeg ikke har sovet LÆNGE.
Derfor ryger jeg mere strains med mindre CBD indhold.
Rene Indica er dog min favorit :)

god artikel btw, hehe :laughing: