What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Gule og plettede blade, HJÆLP!

FatcatInc

Member
Hej alle

Jeg har nogle problemer med mine planter. De var sunde og raske den første måned i veg. Men efter et besøg fra varmeværket osv. stod de unden lys i 6 dage. Derefter røg de i blomst og så begyndte problemerne.

Bladene er gule med brunlige pletter i midten. Efter jeg kan se i min hampebog er det mangel på gødning, og er begyndt at give dem en anelse mere indenfor de sidste 3 dage. Der er der ikke sket noget i den rigtige retning endnu.

De står i gartnerens kronmuld fra den lokale, og gødningen er GHE tripack.

Dosere gød 9 blomst 6 Micro 3 Vegge / 10 liter vand, som forskrevet af producenten.

Jeg arbejder på at få en billed ind!!

FatcatInc

Member
Jeg ved det sku ikke helt. Det begyndte først rigtigt da 1 uge efter de kom under lampen igen. Men jo det kan sikkert spille ind DG.

Der er nogen der mener det kan være for meget vand på en gang, hvor det er bedre at vande mindre men oftere?

Arbejder på billed men har mistet min kabel til computeren så skal lige finde et andet cam :)

dragongrower

Active member
hvis du tror det er for meget vand, kan du hive planten op af potten og kikke på rødderne..
Det vil være brune/døde hvis du har vandet for meget..

FatcatInc

Member
Rødderne ser rigtig sunde ud :)

Jeg har fjernet alle døde blade, og indtil videre så ser de bedre ud. Har øget dosering af gødning en smule. Har en mistanke til at det er mange på jern.

Ellers må jeg prøve at ligge et billed ind hvis det tager til igen.

Dkgrower - Luft fugtigheden ligger på 40-45 hvilket selvfølgelig ikke er så skide godt. Men har ikke råd til en affugter lige nu :( Temperaturen har lagt stabilt. Men kørte også med cooltubes før jeg smadrede den ene. Så nu er hele rummet lavet om, ingen cooltubes kun reflektorer. 400m3 ind og ud. og 350m3 direkte udfra der er termostat kontrolleret.
Håber det hele kommer til at spille nu. Glæder mig fandme til jeg kan få råd til LED. Så er det slut med alt det varme bøvl og larm fra blæser.

Men tak for svarerne drenge. Jeg vender stærkt tilbage hvis der går kuk i den ;)

God weekend!

Dkgrower

Active member
Veteran
40-45 er meget lavt jeg køre ca 70 til 80% igennem vækst og halv delen af blomstrings fasen.

Det giver mere sunde blade og planten sveder ikke hele tiden, plus hjælper mod spindemider ect.

Ved en så lav luft fugtighed vil en spinde mide gå bonanza under de tørre forhold.

Få en cool tube, brug isoleret rør og byg en træ kasse til blæseren og lav så få bøjninger i rør systemet, vil nedsætte larmen...

FatcatInc

Member
Dk - Har kørt med cooltubes, men fjernede dem da temp. var for lav. Temperaturen er perfekt nu uden tubes. Fugtigheden ligger som sagt på de 40-50 stykker og de er 3 uger fra høst. Det hele ser fint ud og har ikke set skyggen af en spindemide.

Mener da også at 40-50 % fugtighed i blomst er vejen frem??? Og selvfølgelig højere i vegge.

Dkgrower

Active member
Veteran
Dk - Har kørt med cooltubes, men fjernede dem da temp. var for lav. Temperaturen er perfekt nu uden tubes. Fugtigheden ligger som sagt på de 40-50 stykker og de er 3 uger fra høst. Det hele ser fint ud og har ikke set skyggen af en spindemide.

Mener da også at 40-50 % fugtighed i blomst er vejen frem??? Og selvfølgelig højere i vegge.

Super, hold dig til det specielt når planterne ser fine ud og udvikler sig efter planen.

Hygge