What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Freeworlds Smokereports

Tænkte at det nok var på tide jeg lavede nogle smokereports, så vil lige lave en som jeg håber er brugbar.
For tiden har jeg høstet:
RHFB X LT
SSSDH x NL
Dragon Haze
BuChu

Denne report er dog kun til RHFB x LT, vil dog løbenede opdaterer når jeg har tørret og curret buds til ordentlige reports.

De planter jeg har dyrket er dyrket i organic soil, 12 L potter,og foliar feeded de første 2-3 uger.
De har hver især fået 9 uger i 12/12.

Aroma:
De tørre buds har curret på glas i 2-3 uger tid nu, den ”lemony” aroma den havde i blomst er nu blevet en blandning af meget sød fersken/jordbær, men stadig med lemon undertoner. Og det bliver jo bare bedre og bedre jo længere det får lov at ligge og curre på glas.

Smag:
Smagsmæssigt er den igen meget sød, men har dog her en kraftigere eftersmag af sweet lemon. Syntes det er en dejlig røg (lidt dessert agtig), mild mod halsen og lunger. God plante at ha i sit stash, når man har lyst til lidt sødt til lungerne.

Virkning:

Jeg nyder virkeligt at ryge den efter arbejde og så lige et par pinde efter aftensmaden, da den gir et meget godt buzz, men ik så meget couchlock.

Buds:
Den producerer faste buds med dejligt mange thrics, medium til high yield (på toppede planter) på 8-9 uger. Den er nem at trimme og giver en fremragende trim. God plante til at lave BHO på, smager af meget sød frugt creme Har dog endnu ik prøvet at lave ICE på den, men håber på at kunne lave nogle ICEhash smoke reports i nær fremtid.

Overall:

Alt i alt en fornøjelse at dyrke denne plante, og har valgt at beholde denne plante i noget tid endnu.
Dejlig taknemmelig plante at have i blomst, og med massivt thrics producerende pheno typer.

SDC13754.jpg

SDC13760.jpg

SDC13763.jpg

SDC13764.jpg

SDC13766.jpg

L

lalandia

Nice Free..Har selv fundet et par mødre nu, så glæder mig til at få fyret nogle cuts igang snart. Vil dog prøve at køre dem i sog for en gang skyld og i 10 uger. Har aldrig prøvet sog før så det må være på tide...uden hanner for en gang skyld.

Kunne iøvrigt være fedt med en dansk grow/smoke rapport som sticky (paddi??)

snefred alle

Paddi

GanjaGrower
Veteran
lala said:
Kunne iøvrigt være fedt med en dansk grow/smoke rapport som sticky
God ide.
Lad os finde en skabelon som kan danne udgangspunkt for ensartede rapporter.
Post forslag her.

freworldorders...sorry din tråd bliver hijacket - men så får du æren af den første smokerapport når vi finder en skabelon og laver en sticky tråd :)

P :smoke:

ICETOKER

Sharing Is Caring!
Veteran
Sweet smoke rapport bro !!

og dank looking gear!!! :)

Og en go idea med vores egen smoke rapport sticky.....

hygge

icetoker

Ludo

Member
Skabelon til smokeroprt

Skabelon til smokeroprt

det er ikke mig der har udfærdiget den....kun oversat.....med lidt hjælp fra google...men synes den er meget grundig og får en masse gode aspekter med. Den kan virke lidt forvirrende i starten, men når den er læst et par gange er den faktisk nem nok...man skal bare lave sig et skema man kan krydse af på. Nogen der kan lave et der kan kopieres og printes??

men her er den:
[FONT=&quot]STANDARD RØG RAPPORT V1.0

============================== ===================
IDENTIFIKATION

Dato:
Strain:
Dommer:
Opdrætter:
Grower:

Fysisk undersøgelse

1. Visuelle appel: Bedøm den visuelle appel af knopperne fra 1 til 10 utiltalende-fremragende.

2. Synlig Trichomes: Bedøm synlige trichome indhold fra 1 til 10 none-helt dækket.

3. Brug en X til at angive de farver, der findes i trichome hovedet under forstørrelse eller liste den procentvise andel af hver farve for en mere præcis rapport.

Clear [] Godt [] Amber [] Dark []

4. Marker med X de farver, der er til stede i de knopper eller for en mere detaljeret farveanalyse rente tilstedeværelse på en skala 1-9 lys-mørke.

Brown [] Green [] Guld [] Blå [] Grey [] White [] Rød [] Rust [] Orange [] Purple [] Black []

5. Bud tæthed: [] Rate opløbet tætheden 1 til 10 luftige-tæt. For prøver, der ikke i deres naturlige tilstand lade dette felt være tomt.

6. Bruger tal 1-9 på deskriptorer, der gælder for duften af frisk brudt opløbet, hvor en en indikerer en subtil tilstedeværelse og 9 viser en markant tilstedeværelse. Slet den eksisterende plads, når mærkningen en deskriptor for at opretholde kolonnerne i tilpasningen.

Ammoniak [] Jordet [] Lakrids [] Peach [] Berry [] Blomster [] Mango [] Peber [] Blueberry [] Frugt [] Kød [] Petroleum [] Bubblegum [] Grape [] Melon [] Pine [] Cedar [ ] Grapefrugt [] Menthol []
Ananas [] Cherry [] Græs / Hay [] Mønt [] Rotten [] Chokolade [] Hash [] Mold [] Skunk [] Citrus [] Iron / Rust [] Musk [] Spice [] Kokosolie [] Læder [] Muskatnød [] Strawberry [] Kaffe [] Lemon [] Orange [] Vanilla []

7. Aroma [] Rate aroma fra 1 til 10 frastødende-dejligt. Brug frisk smuldret bud for de bedste resultater.

8. Frøindhold [] Rate frøindhold 0 til 10 none-fuldt seedede.

9. Uger helbredes [] Hvis kendt indtaste nummeret på ugen dit prøven er blevet helbredt. Hvis det ønskes gentage SSR efter yderligere to uger hærdning.

Fysisk undersøgelse BEMÆRKNINGER:
============================== ====================
DET smoke test

Behandle disse spørgsmål, mens rygning.

1. Brug venligst et rent instrument for evalueringen. Indtaste oplysninger nedenfor, der vil identificere instrumentet på følgende måde:

Vandrør (indtast bong, hooka, absorptionskolben osv.) []
Vaporizer (indtast navnet) []
Rør (størrelse-typen, dvs mellemstore glas) []
Fælles (indtast mærke papirer) []
Andet (præciseres):

2. Bruger tal 1-9 på deskriptorer, der gælder for smagen, hvor en en indikerer en subtil tilstedeværelse og en ni indikerer en meget udtalt tilstedeværelse. Slet den eksisterende plads, når mærkningen en deskriptor for at opretholde kolonnerne i tilpasningen.

Ammoniak [] Jordet [] Lakrids [] Peach [] Berry [] Floral []
Mango [] Peber [] Blueberry [] Frugt [] Kød [] Petroleum [] Bubblegum [] Grape [] Melon [] Pine [] Cedar [] Grapefrugt [] menthol [] Pineapple [] Cherry [] Græs / Hay [] mint [] Rotten [] Chokolade [] Hash [] Mold [] Skunk [] Citrus [] Iron / Rust []
Moskus [] Spice [] Kokosolie [] Læder [] Muskatnød [] Strawberry [] Kaffe [] Lemon [] Orange [] Vanilla []

Hvis det er relevant at vende tilbage til dette spørgsmål efter 5-10 minutter og mærke
med X enhver umarkerede deskriptorer for dvælende eftersmag.

3. Smag [] Rate dit indtryk af smagen fra 1 til 10 ubehagelige-lækker.

4. Staten tørhed [] Bedøm tørhed i opløbet 1 til 10 våd-tør, hvor 5 er ideel.

5. Røg evne [] Rate røgen evne til prøven 1 til 10 hårde-glat.

6. Røg ekspansion [] Rate hvordan røgen udvider i lungerne 1 til 10 stabile-eksploderer.

Smoke test BEMÆRKNINGER:

Opfølgende spørgsmål
Adresse sidste spørgsmål umiddelbart efter effekter er slidt ned.

1. Dosering [] Angiv antallet af hits er truffet for at nå den ønskede effekt.

2. Effekt debut [] Rate hvor hurtigt effekten hit fra 1 til 10 umiddelbar større krybegear.

3. Sativa indflydelse [] Bedøm sativa indflydelse opdaget 0 til 10 none-ekstreme. Sativa indflydelse kan bedst beskrives som en klar og energisk mental effekt.

4. Indica indflydelse [] Bedøm indica indflydelse opdaget 0 til 10 none-ekstreme. Indica indflydelse kan bedst beskrives som en beroligende, sløv eller bedøvende effekt, som påvirker kroppen.

5. Styrken [] Rate styrken af prøven fra 0 til 10 none-ødelæggende.

6. Varighed [] Angiv antallet af timer virkninger varede.

7. Tolerance opbygge [] Rate hvor hurtigt tolerance bygger 0 til 10 none-hurtig. Lad dette felt stå tomt, hvis du ikke har brugt denne prøve flere gange.

8. Usability [] Vurder på en skala fra 1-9, hvor en en angiver værste tidspunkt på dagen til at forbruge denne stamme og en ni repræsenterer det ideelle tidspunkt på dagen. Efterlad område (r) tomme, hvis du endnu ikke har dannet sig en mening.

Morgen - vågn op [] Dag - arbejde [] Aften - slappe af [] Night - søvn []

9. Generel tilfredshed [] Rate din generelle tilfredshed fra 1 til 10 af dårlig hellige gral.

10.Ability og betingelser [] Rate din overordnede evne til at bedømme fra 1 til 10 med lav-høj. Overvej erfaringer, stamme kendskab, atmosfære, nuværende tolerance og vigtigst af tilstand og forberedelse af prøven.

11.Judging fra prøven alene gør du personligt mener, at dette
stamme en keeper for lang tids brug. Ja [] Nej []

12.Rate det mærkbare virkninger på en skala fra 1-9 mild-svær. Vær omhyggelig med at bruge den relevante kolonne for dit svar. Slet den eksisterende plads, når du optager dit bidrag til at opretholde kolonnerne i tilpasningen. I alle tilfælde er disse tilfældige observationer skal ikke opfattes som medicinsk rådgivning.

Hvilken effekt har stammen har tjekke [P] fra, hvis det du fik en positiv effekt og tjek [N], hvis du havde en negativ effekt

[P] [N] Evne til at hvile eller sidde stille
[P] [N] Angst nødhjælp
[P] [N] appetit
[P] [N] Audio perception
[P] [N] Humor perception
[P] [N] Imagination / kreativitet
[P] [N] Paranoia nødhjælp
[P] [N] Sex Drive
[P] [N] Sleep [P] [N] Smertelindring
[P] [N] Tale proces
[P] [N] Smag perception
[P] [N] tankeproces
[P] [N] visuel perception

UDVIDET MEDICINSK Survey (valgfri)

Hvilken effekt har stammen har tjekke [P] fra, hvis det du fik en positiv effekt og tjek [N], hvis du havde en negativ effekt

[P] [N] ADD / ADHD
[P] [N] Alkoholisme / alkoholmisbrug
[P] [N] allergisk rhinitis
[P] [N] Amfetamin Afhængighed
[P] [N] Ankyloserende Spondylitis
[P] [N] Anoreksi
[P] [N] Arthritis / Musculoskeletar smerte
[P] [N] Astma / Hoste
[P] [N] Bipolar lidelse
[P] [N] Kræft / kemoterapi
[P] [N] Kronisk træthed
[P] [N] Crohns / IBS
[P] [N] Depression
[P] [N] Diarré
[P] [N] Drusen af Optic Nerve
[P] [N] Epilepsi
[P] [N] Glaukom
[P} [N] Hepatitis
[P] [N] hikke
[P] [N] Højt blodtryk / Racingpulse
[P] [N] Søvnløshed
[P] [N] Kløe
[P] [N] Migræne / vaskulære hovedpine
[P] [N] muskelspasmer
[P] [N] Muscular bevægelsesforstyrrelser
[P] [N] Kvalme
[P] [N] Panic Attack
[P] [N] Perifere nervesmerter
[P] [N] Post Traumatisk Stress Disorder
[P] [N] Pre menstruationsbeskyttelse syndrom
[P] [N] Beroligende / Opiate Afhængighed
[P] [N] Skizofreni
[P] [N] SLE - systemisk lupus erythematosus
[P] [N] Spasticitet i multipel sklerose

Endelige bemærkninger:[/FONT]
go karma.....:wave:

Så blev det tid til at skrive lidt om SSSDH xNL . Vælger ik at give bedømmelse, da jeg måske kan li noget andet end andre måske kan. Jeg forholder blot til mine smagsløg og lugtesans, og vil derfor ik gi en karakter på grundlag af det. Syntes ik det er fair for eventuelle avlere, så prøver at anmelde min weed så passiv så muligt, ved blot at skrive om smag o.s.v
Den SSSDH x NL jeg har dyrket er dyrket i organic soil, 12 L potter, og har fået 12 uger i 12/12.

Aroma:
Min SSSDH x NL har nu ligget og curet på glas i en måneds tid. Så snart man åbner glasset spreder der sig en duft af bitter grapefrugt. Der er absolut ingen sødme, det er ren sour grape duft. Aromaen er klart blevet mere smød og mindre sur, dog mere bitter med tiden.

Smag:
Smagen er bitter men frisk i hals og lunger. Er toppen hvis man er til sure vingummier og lign. Smagsmæssigt er jeg MEGET tilfreds med dette kryds.

Virkning:
Er begyndt at ryge SSSDH x NL hvis jeg skal arbejde eller lige har fået fri, hvor jeg på det sidste ellers røg lidt RHFB x LT. Syntes den er god når jeg skal tegne, eller på anden måde være kreativ. Og det er et mega plus for folk som beskæftigere sig med noget kreativ, da man ofte godt kan komme til at ryge for mange pinde og pludselig er for skæv til at slå en lige streg næsten.

Buds:
Buds på denne planter er fantasiske dejlige at følge når de gror. Dejlige lange, lidt fluffy men store buds. Har høstet mere på denne end jeg har gjort længe på nogle andre, men skal dog også lige op runde 11-12 uger.

Overall:
SSSDH x NL er et rigtig fedt kryds, og blev imponeret over det store yield og dejlige bitre/sure smag og aroma. Har dog stadig tilgode at lave BHO på den. Har valgt holde på denne plante i lang tid endnu. Glæder mig til at se, smage og mærke forskel på SSSDH x NL og SSSDH x G13.

SDC13895.jpg

SDC13902.jpg

SDC13903.jpg

SDC13907.jpg

God rappoort.
Og det lyder sgu godt nok lige som noget for mig, må jeg sige - både smagsmæssigt og rusmæssigt (at rusen er så funktionel).
Ahh, well... en eller anden dag måske.

Latest posts

Latest posts