What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Fraklip....

Paddi

GanjaGrower
Veteran
Jeg har et par gange prøvet at lave lidt ice-hash.
Well, jeg har ikke været tilfreds med resultatet.
Og jeg bliver det sikkert heller ikke denne gang!

Denne gang tager jeg billeder af forløbet....og jeg vil selfølgelig gerne ha kommentarer og gode råd.

Udgangspunktet er små buds fra nederste sidegrene og lignende.
Budsene er totalt tørre. Luftfugtigheden har været så lav som 20-25%.
God damn, der skal mange små buds til bare 1 g!!

Her er nogle pics:

picture.php

picture.php

picture.php

picture.php

picture.php

Small buds ready for the freezer:
picture.php

Fraklip;

picture.php
DettDette

Dette kom i fryseren:

picture.php

Og så skal der laves isterninger :joint:
P :smoke:

ICETOKER

Sharing Is Caring!
Veteran
Mmmmm ser godt ud de småbuds........jeg er sikker på at dit slutprodukt bliver top class!!!!

Har du iceolator bags eller skal du lave tør-ryst?

Glæder mig til at se billeder af hash´en!!!!

p.s. prøv at tørre hash pulver inden du presser det sammen(eller simpelhenden lad være med at presse det sammen). Og du kan med fordel køre første omgang i lidt kortere tid...så får du renere 1. produkt....bagefter kan du køre i længere tid og få mere hash i lidt dårligere kvalitet(men skulle alligevel være godt)

Go weekend
tom

bliver spændende at følge, kan det være fordi du de andre gange ikke har holdt tempraturen lav? (Ghetto-style?) har prøvet det en gang og vi kørte med minus 4. i vores vand, det blev ret godt :) bare steneren at skulle Scoop it up med så meget vand.

Paddi

GanjaGrower
Veteran
Tak :smile:

Jeg har valgt at bruge Gumby-metoden.
Det kan jo nærmest ikke gøres mere primitivt.

Min recept ser foreløbig sådan ud:

Ca. 100 g buds smides i vand + isterninger (7-8 liter).
Vandet køles ned til næsten 0 grader, og da isterningerne er minus 15-18 grader tror jeg at der er garanti for en tilstrækkelig lav temperatur.

Blandingen mixes grundigt i en spand i ca. 15 min.

Isterningerne fjernes. De mixede buds samles, og vandet vrides fra.

Vand med opslemmet THC får lov til at stå roligt, og så er det bare at vente på at THC´en bundfældes.

Og så skal vand og THC adskilles :woohoo:

God weekend :smoke:
P

Paddi

GanjaGrower
Veteran
lalandia said:
Billeder Pad...billeder
Ja da.
Isterninger blev forberedt i dag.
Med indfrysningsknappen i bund bør de være klar i morgen eftermiddag

picture.php

P :smoke:

L

lalandia

Venter spændt på næste afsnit...Synes jeg læste et sted at du var holdt op med at ryge tobak....er man faldet i vandet?? (du har da i hverttilfælde våde fødder):)

Paddi

GanjaGrower
Veteran
Synes jeg læste et sted at du var holdt op med at ryge tobak....er man faldet i vandet?? (du har da i hverttilfælde våde fødder):)
Du har helt ret. Jeg er stoppet totalt med at ryge tobak. Jeg fik et vink med en vognstang. Jeg blev vildt bange for lungekræft.....
Da jeg droppede tobaksgiften tog jeg straks 10-12 kg på. Det har jeg det rigtigt godt med :smile:

Efter et par måneders pause med at ryge buds startede jeg igen.
På sigt bliver snadden sikkert udskiftet med en vaporizer. Den tid den glæde.

P :smile:

ICETOKER

Sharing Is Caring!
Veteran
Du ser da godt ud med de 10 kg på paddi....det synes i hvert fæld mrs toker;-)

Bliver sgu spændende at se hvad gemmer sig i bunden på spanden........

peace
tom

L

lalandia

Så tør jeg ikke holde op med at ryge ...vejer i forvejen for meget (30kg)

K

kallenavndk

Damn ho said you wasent a Handy Manny :D that drill sure look good in them green thumps hand of yours...i have my self think about trying to use one of those hehe but not in bags :D ...But its looking good 4 sure and it should at least provide u whit 10g good shit ...if not then try first in bags then in bucket thats how i do and its working 4 me ...:)

Trolden

Member
hey paddi...

det ser godt ud :joint: en ting du lige skal huske når det er gumby metoden.

du har en del plante materiale i dit produkt, det var jeg ikke klar over dengang jeg lavede det..!
17.jpg

du kan se at der er en god snack her he he
men også organisk snask! det skal tørres hurtigt, eller skylles fra for at blive rigtigt godt og ikke lugte a akvarie :wallbash:

men helt sikkert så vil jeg bruge gumby metoden og skylle resterne af i et bubbelbag kit næste gang, det tror jeg spiller godt sammen ;-)

her er mit færdige produkt med plantesnask, psyko uphøj og akvarie stank :woohoo: lidt over 170g
21.jpg

håber at du kan bruge det til noget

K

kallenavndk

tror den store bore maskine er for hård ved dem derfor det mere plante i vandet ..Trolden super nice riskage

Paddi

GanjaGrower
Veteran
Toker...Tak....eller tak til Mrs.

lalandia, et spørgsmål om vilje. Mrs P stoppede lidt før mig, og har kun taget nogle ekstra gram på.
Min usunde levevis taget i betragtning er 10 kg "let" sluppet...lol

kallen...jeg kører meget behersket med boremaskinen....for ikke at svine hele stuen til...hehe, men ja
Trolden, jeg endte op med en smule plantemateriale i slutresultatet. Men ikke noget der har ødelagt slutresultatet, højest mindsket THC-procenten en smule.

Her er lidt billeder.
Den største klump endte med at veje 6 gram gennemtørret.
Den lille klump i slutresultatet indeholder ikke plantemateriale i nævneværdig grad.
Den bidrager med 1,5 til 2 gram.

Jeg endte med et udbytte på 75-80% (i forhold til 100 g små buds).

Kvaliteten....det vender jeg tilbage til :joint:

Her er lidt billeder af sidste del af processen:

picture.php

picture.php

picture.php

picture.php

picture.php

picture.php

picture.php

picture.php

picture.php

picture.php