What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Fra hvornår kan jeg forspire indenfor?

reka02

New member
Hey alle sammen!

Nu skal man snart igang igen med udendørs growet!

I år har jeg valgt kun at dyrke Feminized fra greenhouse seeds..

Sorterne er:
AMS
White shark
The church
Himalaya Gold
Exodus cheese (eneste i drivhus)

Mit spørgsmål er så hvor tidligt kan jeg begynde og forspire indenfor?
Har tænkt på at starte 1. marts inde og så sætte dem ud midt i april. Er det for lang tid? kan det måske gøre at sorterne begynder at blomstre for tidligt eller noget?

Jeg starter ud i de her små potter: http://www.head-nature.com/07226

og når jeg så skal potte om tænkte jeg på dem her, indtil de skal ud: http://www.head-nature.com/04333

Jeg bruger en 250 watt MH lampe.

blackone

Active member
Veteran
Jeg synes de allesammen lyder som nogle modige sorter at dyrke udendørs medmindre du laver noget light-dep?
Jeg har selv forspiret de første der skal bruges til klon-mødre.

reka02

New member
Okay..
Sidste år satte jeg et par AMS og et par White shark i et Guerilla grow. Spirede frøene midt i maj udenfor i små potter. De fik kun det gødning der var i blomster jorden.
De havde ingen mug og voksede fint! kontra at alt min pot rådnede..
Høstede midt i oktober og fik ca. 50 g tørt pr. plante. Trods en LORTE sommer og konstant regn.

Så derefter tænkte jeg at det kun kunne blive sjovere i år, hvis jeg forspirede inde og tidligere..

blackone

Active member
Veteran
Kanon - de sorter må jeg da lige kigge på. AMS er billig for fem frø - var det god røg?
PS - jeg formoder at dine planter har stået i fuld sol?

reka02

New member
Synes at de begge to er super dejlige at ryge.
white shark har en frugt/lemon smag, gode tætte buds. Ams har en mere kaffe og kras smag, men ikke på den dårlige måde.
De kan klart anbefales.

D

Damned

Du kunne i teorien starte dem snart, tage kloner og holde dem lave, men de vil nok blive store, saa to? maaneder for sæsonen starter..

Quiet_Riot

Active member
Veteran
i starten ellrr slutningen af marts vil jeg sige. alt efter hvor meget stræk der er. Fx Maroc gener kan være meget hurtige, lissom LowRyder, så der behøves måske ikke den store veg tid, men det er altid rart med store planter der kan bære store blomster!! Så marts/starten af april. Men rette F1ere/gode gener kan som sagt være rigtig hurtige også, selv plantet sent.

Last edited:

Quiet_Riot

Active member
Veteran
Ville blot sige det self ikke gælder for autoflowers, og at det er en god idé at give dem lys inden og mens det er mørkt, ellers kan de finde på at blomstre når der nu kun er 12-14 timers lys. Grow on ;)