What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Første grow, seeds, lights etc.

ZyTE

New member
Heysa alle

Skal til og igang med mit første grow da jeg er træt af bivirkningerne ved "sove medicin", aka hovedpine, svimmelhed, sover alligevel kun en 3 timer på sådanne en pille, nu kan det være nok.

Efter jeg prøvede at ryge 1-2 gange i forbindelse med søvnløshed gik det lidt op for mig hvilket mirakel middel det er imod det.

Der er nogle små udfordringer ved grow'et.

1: jeg bor på et kollegie
2: jeg har ikke vanvittig meget plads derfor
3: må ikke være alt for synligt/dufte for meget af hash
4: jeg har ca 2.5k at starte mit grow på(hurra for at være studerende)

- Kan dette overhovedet lade sig gøre? Mest start investeringen jeg er bekymret for.

Jeg har lige nu valgmuligheden mellem at bruge enten et større skab(metal) der er ca. 50x100x200.

Eller jeg kan bygge det ind i et " server kabinet" aka ca 14x70*60.

Regner med at bruge LED lys da det ikke kræver det store køling og det er relativt billigt at lave når man har mulighed for at skaffe alle materialer undtagen LED's gratis.

- Hvad vil i forslå som grosted/lys medie?

skal sige jeg kun har 2000w til rådighed, og min comp tager allerede 600w plus lamper=1000w ialt, dvs. ca 600w til grow dog gerne mindre.

Strains:

Som sagt skal jeg bruge det til at behandle insomnia eller søvnløshed om man vil. Indtil videre har jeg fundet 3 strains der skulle være super:

White widow
AK-47
og den abseolutte vinder(men umulig at finde) Ingrid

- Hvilken er den letteste at gro?

- Kan det betal sig at købe frø i danmark, hvis dette overhovedet er muligt?

Som nævnt er jeg total nybegynder, læser mig til alt hvad jeg overhoved kan herinde og andre steder på nettet, men kender ingen IRL der har noget som helst at gøre med canabis i nogen form.

Tips, pointers, og andre ting i den dur er meget velkommen, heller kalde en skovl for en skovl, og en spade for en spade, så er det sku nemmere at forstå.

//regards Zyte

Som jeg ser det er dine største udfordring at få det lugtfrit og lydløst (Da du skal holde ud at være i samme rum som en ventilator). Derudover skal du finde en strain som ikke bliver for høj så du spilder plads.

Du skal først og fremmest finde ud af om du kan bruge en aftrækskanal, som ikke vil sprede lugten til andre værelser. Hvis du kan få ventileret luften ud af dit værelse er der en kæmpe bonus. Samtidig skal du have et kulfilter for at minimere lugten. Hvis ikke så skal du kigge på andre løsninger ud over et kulfilter til at fjerne lugten.

Lugten vil klart blive dit største problem, men også dér hvor jeg vil råde dig til at optimere mest muligt. Hvis det lugter af cannabis planter på dit værelse eller at lugten spreder sig til andre værelser, så går der ikke lang tid før nogen vil banke på din dør.

Jeg har dyrket strains som selv med kulfilter kunne lugtes flere huse væk. Så der vil også være godt at finde en strain som ikke lugter så kraftigt.

Jeg vil anbefale at du bruger en plads i dit stålskab og isolerer det så det er helt luft og lystæt. Evt. så lav en ekstra låge i det, så du har et skab i dit skab så at sige.

Du vil gerne have meget plads, og allerhelst have mulighed for 2 rum. Hvis du ikke har meget plads er det rigtig godt med et lille rum til en moderplante og stiklinger, samt 1 stort rum til blomstring.

Problemet med at starte fra frø hver gang er at du bruger tid på at finde en hun, samt at væksten på denne hun måske ikke er optimal for dine forhold især ift. højden.

Så start med at gå grundigt til værks med at bygge dit growroom med ventilation og se hvad du ender med af plads.

Mit bedste tip at prøve at kigge på hvad der er af nye strains. De "gode" gamle strains er desværre ikke altid gode længere og der er langt bedre strains i nogle nye kryds. Jeg har smidt penge ud af vinduet på at købe en klassisk fantastisk strain og jeg er blevet skuffet i forhold til de frø fra danske dyrkere som sælger deres frø billigt. Det er muligt at købe frø i danmark af de danske dyrkere.

Du kan kigge på hvad nogle her i forummet laver.

Derudover er de vigtigste ting:

Sørg for at dine planter i blomst får 12 timer TOTAL mørke hver dag. (Ellers risikerer du hermafroditer) Selv en lille bitte sprække kan ødelægge en høst totalt.

Start med en strain som er nem, dvs. en som vokser lavt og uden for mange sideskud. Det vil du blive glad for når du ikke har erfaring med training.

Lad være med at vise eller fortælle nogen om dit grow, udover folk herinde. Folk fortæller ting videre og tilsidst så er der en eller anden idiot som får ondt i røven over dig og ringer til strisserne eller kollegiefolkene.

Hvis du køber ting eller frø så benyt dig af en anden adresse hvor der ikke er cannabis eller lign.

ZyTE

New member
Takker for en masse info, kan desværre ikke svare på den
PM du sendte(har ikke lavet 50 posts) regner med jeg laver et skab, skal bare lige finde ud af om jeg kan få det til at se naturligt ud...

Ellers må jeg gå helt ned i PC størrelse, så vidt jeg har læst mig til er AK47 relativt lugt fri, dette er jo det største problem, da jeg ikke kan ventilere luften ud nogle steder(medmindre jeg vil til at bore huller i træ væggen ud til altanen)

Har evt en ide om 2 maxi kabinetter men skabet bille bare være nemmere da jeg kunne lave "en afdeling til grow" "en afdeling til moderplante" og en afdeling til whatever jeg ville smide derind, men skal lige se hvad jeg kan gøre med budgettet jeg har til rådighed.

Skal også lige have helt styr på grow og vegge perioder da jeg ikke er 100% sikker på hvad sker hvornår(det der med ikke at sove i 3-4 dage gør det sku besværgeligt at huske)

ah pre-sexing=vegetive state, super skarp jeg er i dag(ironisk)

Mary-Jane

Member
Hej ZyTE! Jeg har ikke så meget tid lige nu, men når jeg får, skal jeg nok lige svare ordentligt på din besked.

Men først og fremmest: Du har ikke behov for både MH og HPS lampe. Du kører jo på et stramt budget, så en MH er overkill. Jeg vil mene du skal nøjes med en 250 watt HPS. Så har du lidt ekstra penge at rode med, når skabet skal "stealthes".

ZyTE

New member
Hej ZyTE! Jeg har ikke så meget tid lige nu, men når jeg får, skal jeg nok lige svare ordentligt på din besked.

Men først og fremmest: Du har ikke behov for både MH og HPS lampe. Du kører jo på et stramt budget, så en MH er overkill. Jeg vil mene du skal nøjes med en 250 watt HPS. Så har du lidt ekstra penge at rode med, når skabet skal "stealthes".

Super, det gør det lidt nemmere :D

Men der er godt nok meget at holde styr på men det skal nok lykkedes!

Mary-Jane

Member
Så fik jeg endelig tid! Lad os se om vi ikke kan få dig med på dillen. :woohoo:

Men som svar på dine første spørgsmål: Det er ikke umuligt at dyrke skunk, selvom man bor på et kollegie og har et stramt budget. Jeg har selv gjort det. :dance013:
Og selvom 2500 kroner er ikke alverden, kan det godt lade sig gøre, hvis du er villig til at gå lidt på jagt. Naturen har for eksempel næsten alt ud skal bruge, hvis du kan finde det vel at mærke. Du får ikke det perfekte grow for 2500 kroner, men vi skal nok få dig rigtig godt i gang og så kan du altid opgradere hen af vejen.

Men lad os starte med det helt basale: Du skal have god ventilation! Både af hensyn til dine planter, men lige så meget på grund af dine naboer. Jeg ved ikke hvordan dit værelse ser ud, men har du mulighed for at føre en flexslange ud af et vindue eller på anden måde ud af dit værelse? For uden udluftning kommer planterne til at overstinke dit kollegie! I hvert fald hvis du har gjort dit arbejde godt nok. :laughing:

Det store skab du nævner lyder helt perfekt. Med de dimensioner kan du bygge et rigtig lækkert stealth skab. Jeg håber du har set FullMetalJacket's Stealth Cabinet. Han har gang i det samme som dig. Der er masser af inspiraton at hente.

Hvis du vil gå helt amok beklæder du indersiden af skabet med lyddæmpende måtter og dernæst mylar. Så placerer du to blæsere (ind- og udsugning) i en kasse oven på skabet sammen med et hjemmebygget kulfilter, som forbindes med to flexslanger, som løber hen til dit vindue. Kassen med blæsere og kulfilter skal du sørge for at lyddæmpe rigtig godt - det er den værste støjkilde i dit grow, så gør dit arbejde godt her. Flexslangerne kan du forsøge at skjule bag hylder, bøger eller kasser. I nødstilfælde kan du så fjerne slangerne, så de ikke kan ses overhovedet.

Så burde du have styr på lugt og varme - de to ting der er mest besværlige i et stealth grow.

Så fik jeg vist ramblet nok for nu. :crazy: :laughing:

Meld lige tilbage på det med udluftningen, så vi kan komme videre til alt det sjove som lamper og jord.

S

superBOB

.... Kassen med blæsere og kulfilter skal du sørge for at lyddæmpe rigtig godt - det er den værste støjkilde i dit grow, så gør dit arbejde godt her. .

Håber det er ok jeg lige hører til råds i tråden, hvordan kan man lyddæmpe sin kulfilter og blæser? mit det larmer af helveds til

Mary-Jane

Member
Håber det er ok jeg lige hører til råds i tråden, hvordan kan man lyddæmpe sin kulfilter og blæser? mit det larmer af helveds til

Du lægger blæseren ned i en kasse, skærer huller til dine flexslanger og så propper du kassen med noget lyddæmpede. En papkasse med et lagen virker, hvis du er til den helt billige model.
Den tager ikke lyden af luft der flytter sig, men den tager den værste lyd af blæseren.

Jeg smider lige et link: DIY Micro Muffler

Last edited:
S

superBOB

Du lægger blæseren ned i en kasse, skærer huller til dine flexslanger og så propper du kassen med noget lyddæmpede. En papkasse med et lagen virker, hvis du er til den helt billige model.
Den tager ikke lyden af luft der flytter sig, men den tager den værste lyd af blæseren.

Jeg smider lige et link: DIY Micro Muffler

Hey, jeg tror mere det er mit kulfilter der larmer så meget, men må prøve det med kassen :)

ZENBEE

Member
et kulfilter larmer ikke, men sug gør... lav et lille forsøg; sæt en lyddæmper på, først efter sug, dernæst før sug, endnu bedre er begge dele- direkte uden slager! registrer lydforandringer... byg videre herfra, helst med faste rør uden bøjninger. kulfilteret kan snildt hænges klar, men først tilkobles de sidste 3-4 uger (helst direkte på lyddæmperen, hvis du har en før sug, ellers direkte på sug- så suger du gennem filteret...) en dæmper før sug hjælper mere end man skulle tro, men 2 giver logisk bedst resultat. en lyddæmper lige inden exit er også top dollar!

420empire

Well-known member
Veteran
Rigtig spændende tråd. Skal selv flytte på kolligie, og så , så jeg lige denne tråd. Damm det lyder lidt indviklet men mon ikke det kan lade sig gøre. Mary-jane, tænkte lidt over det du skrev med at sætte slangen ud til et vindue, hva med om vinteren ?? :-O

Mary-Jane

Member
Rigtig spændende tråd. Skal selv flytte på kolligie, og så , så jeg lige denne tråd. Damm det lyder lidt indviklet men mon ikke det kan lade sig gøre. Mary-jane, tænkte lidt over det du skrev med at sætte slangen ud til et vindue, hva med om vinteren ?? :-O

Lave temperaturer er et luksus problem jeg har aldrig har døjet med. Men hvis der bliver for koldt, kan man jo altid sænke lampen en anelse eller lukke vinduet, indtil temperaturen stiger lidt.

Latest posts

Latest posts