What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Folk og Fordomme.

Som titlen lyder, er jeg blevet forbavset over hvor mange mennesker der ser ned på en fordi man ryger, da de ingen forståelse har for en "hasher" som de pænt skære ud i en kam, er igang med en uddannelse og er åben over for mit forbrug af Hash - Skunk og pot da jeg ikke mener det er en synd.

Nu er det så sådan de 2 første uger hvor jeg intet havde sagt, spurgte alle mig til råds for jeg er fagligt dygtigt indenfor mit fag, efter jeg sagde det og rygtet begyndte at sprede sig er man stemplet som "Hasheren" .. den dumme henne i hjørnet ingen gider snakke med, hvor resten af den samlede klasse drikker sig plørestive fra torsdag til sidst søndag..

Jeg har valgt i år ikke at deltage i de mange byture og er blevet straffet noget så meget, da jeg kan møde ind kl. 8:15 og sidde til kl. 15:15 hvor vi har fri, uden at have talt med en eneste nogle hele dagen. Er personligt meget social og kan godt li' at møde nye mennesker samt snakke med folk jeg normalt ikke snakker med, og det har der intet været af siden.. føler mig bare så fucking taber agtig efterhånden jeg snart er ligeglad med det hele, hvis det ikke var fordi jeg havde stærk personlighed hjemmefra, var jeg sgu' nok skredet :) har mere den filosofi at hvad folk siger udspringer af deres mangel på viden og indhold i deres egen "Sølle" liv når man lukker andre ude pga. forskellige måder at leve på...

Har i oplevet det samme og hvad har i gjord syntes om det? .. er ved at være kommet dertil hvor jeg bliver mere og mere aggressiv inden i over at høre den ene lamme kommentar efter den anden, måske er det bare mig men mangler ihvertfald noget socialt heroppe som jeg får hjemmefra i form af min kæreste - familie og venner.

Men er det meget normalt for os ryger at opleve den slags, eller er det bare en stor omgang snobber / aber jeg går i klasse med?

Silas_S

New member
Det lyder sgu som nogle underlige folk du går i klasse med. Har mødt fordommen med af man bliver dum af det, men når de ligefrem kom og spurgte om din hjælp før virker det helt underligt at de opfører sig sådan nu..
Ville også blive frustreret hvis folk ikke gad mig på sådan et åndsvagt grundlag. Har oplevet at folk så lidt skævt til det (når man møder folk fra folkeskole osv) men de plejer at vende lidt når de snakker med en og hører man stadig er fornuftig. hehe.
Det lyder som en uheldig klasse du er kommet i. Da jeg gik på skole som murer var der ikke noget med nogen, der var også nogle stykker i klassen der røg, men det var ikke sådan at rygere holdt sammen og de andre holdt sammen..

Matsi

Active member
jeg kan sagtens nikke genkendende til det du skriver.

jeg skiftede job for godt 1 år siden. Før arbejdede jeg med folk, som accepterede mig for den jeg er....der var sågar andre "rygere"

Men så skiftede jeg til et It job på en skole. Og som dig, var mange folk nysgerrige og venlige i starten. Til en sommerfest kom vi så ind på emnet, og jeg fortalte åbent om mit brug af cannabis.

Siden da, har jeg fået den kolde skulder af godt 60% af min kolegaer, mens jeg hos resten ikke har kunnet mærke nogen forandring eller attitude ændringer over for mig.

Men her, 8 måneder efter, har folk ligesom accepteret det, da jeg passer mit job, og er god til det. jeg har sågar fået spørgsmål om medicinske muligheder emd cannabis.

Der vil altid være nogle der ikke kan acceptere andres måde at leve på...de kan ikke acceptere at cannabis kan indtages dagligt, uden at "ødelægge" noget. Det har de jo hørt :D

jeg tror der grunder en lillesmule jealoussi fra de mennesker, over at man nyder livet, og alle dets goder, når nu "samfundet" siger at det er farligt.....inderst inde er de bare nysgerrige og indelukket.

bare mine 50 cents :)

Ja i har ret, føler bare det er noget så åndsvagt. Men kan se lyst på det da jeg snart er færdig om 2 uger, så kan jeg vende hjem til dem som holder af at være sammen med mig trods jeg ryger, er ihvertfald bare for meget for mig efterhånden :) er ikke typen der gider slå på tæven, men går hen imod det snart da hvis jeg skal høre på mere pis fra deres side af :) tak for input..

ryger også tilbage som et lyn til 89 hvis der bliver uddelt håndmadder til crowden, gider man jo næsten ik når man er helt færdig med sin uddannelse til dec. ;D så skal jeg alle mulige andre steder hen... dont wanna wanna, men er fristende hehe

L

lalandia

Bid den sidste tid i dig og glem dem....det vigtigste er at du fuldfører din uddannelse

lac

New member
tja jeg ville også bare sige fuck dem... er jo et valg man har taget at ryge den fede.. forstår jo heller ikke alle andres valg med så mange andre ting.. men derfra også dertil at fordømme dem for det er der jo langt.. så jeg ville også bare sige færdiggør din uddanelse og lad stivstikkerne være stivstikkere (ikke politistikker :D) fordi det har de egentligt osse lov til hvis de bare accepterede at andre ikke er sådan.. men da det ikke er tilfældet så find din omgangskreds et andet sted..

er hellere ikke min omgangs kreds :) er bare en klasse jeg går i midlertidigt, og passer mig også selv i timerne og udenfor, men uden noget socialt sammenvær med andre gennem længere tid gør altså noget ved en selvom man har en stærk personlighed, tror alle har deres grænser i større eller mindre grad. Og nej er ikke værd at slå på tæven over at de ikke snakker med mig, mere at de ikke snakker med mig men har det fint med at svine mig når jeg er i nærheden :) men verden er jo fyldt af fjolser.. var mere et topic henvendt på andres oplevelser omkring cannabis / Sociale sammenhold.

Er færdig til December i år heldigvis, glæder mig bare til at komme ud på et arbejdsmarked hvor folk er "Voksen" ... 90% af eleverne på den her skole kan ligge flade af grin i 10 min. over en siger "Analrytter" hvor er vi så henne? 4. klasse om igen på en voksen uddannelse "Christ" :D

Polle Pot

Member
Ja det lyder sku lidt som nogle nedern typer.. De mange aars massiv weekend druk har nok taget et par hjerneceller gennem tiden :smoke:
Goer dig selv og os andre rygere en tjeneste; Giv den en skalle i skolen og vis dem at et fornuftigt cannabis forbrug og skole kan virke sammen!

indtil videre : 10 - 10 - 10 - 10 - 7 - 4 : den sidste var en fucked karakter.. mener ikke den burde være givet så lavt men læren forstår hellere ikke moderne teknikker da han er udlært i 78' men hva' fanden en karakter er en karakter

doktoren

Active member
Selvfølgelig er det bare med at bide i det sure æble.... ! Og læse som en motherf*cker! Nu er der jo heller ik så lang tid tilbage før du stopper der
Kan sagtens se at det er en møgnederen situation du er i... Men ignorer fjolserne mayn..
Hader sådan nogle ignorante fjolser... Har sgu selv haft mit at se til med sådan nogle typer som ik er glad for baggypants, der var kun en ting at gøre :D nuff said
Syntes det er røvsejt at du ignorerer dem... Tror jeg havde brændt en sikring for laaaang tid siden hvis det var mig. Men er måske også lidt for hidsig uden mit medicin.. hehe
Men er blevet noget bedre til at styre mit temperament de sidste par år...

Vi snakkes m8, og holla hvis der blir noget !

Tak doktoren ;) og din hjælp.. er sgu' blevet rimligt opløftet igen efter at have posted, følte bare her til sidst det var mig som faktisk var en freak på den ene eller anden måde, mistede bare gløden mere og mere trods jeg havde nogle mål i år :) folkeskolen sagde mig intet, så der er kommet nye boller på den danske suppe! Bare underligt man som grower / ryger kan have et skide godt forhold til hinanden allerede i starten.. største delen af rygere er sgu' nok bare mere JORD bundne hehe, gjorde mig også glad da jeg fandt ud af igår næsten hele den gang jeg er bosat på pt. faktisk ryger -.- wft! haha troede kun det var mig som sad og røg