What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

First time grow (:

nineblanc

Member
Skal i gang med mit første seriøse grow da mine første planter gik super :)

tænker 3x 400 w indendørs med ordentlig cool shades og udluftning og nutes.

nogen der har erfaringer med hvad der er bedst at gøre med white widows sog eller scrog bare normal med screens?

evt hvis der er nogen der har nogen ting til at ligge som er til salg man kan købe billigt?

Easygrowing

Active member
Veteran
Naa læste for ikke mange dage siden herinde

tager man 5 x 600 istedet for 3 x 1000.så skulle det give bedre.Det var skrevet af ret så erfarene dyrkere.tråden kører af og til ude i venstre side.Det en længere forklaring

ICETOKER

Sharing Is Caring!
Veteran
Hvorfor så mange watts? Er det ikke til hjemmebrug ;-) heheheh Jeg ville helt klart vælge 2 x 600w. Så får du flere lumens og mere range (hvor dybt de stråler er effektive) end med 3 x 400w

nineblanc

Member
det skal der vel laves en test på så :D men jeg tænker at bruge 3 400 watt for så har jeg flere pære = mere plads lyset er på så der kan være flere planter, men det er måske ikke rigtigt?

hvor mange planter vil i tro man kan ha under 1200 watt ca? :)

DK2670_01

Member
hehe clasisk nybegynder spørgsmål :D det er svært at sige . det kommer jo helt an på hvilken plante og ikke minst hvor længe du vil vegge dem ;)

men et godt bud ville være 20-40 stks

under min 600w er det 9 stk når det er i 11 l potter med jord MEN køre også 32 stk i hydro under den samme pære, bare for at gøre det mere forvirende *GG*

har en kammerat der kørre 72 stk under 4x600w .. og han får ca 2.5 til 3 kg tørret pot

blackone

Active member
Veteran
1 pære - 1 plante :)
picture.php

Nej seriøst - hvor mange planter du kan sætte under en lampe afhænger i høj grad af hvor meget du vegger dem og i lige så høj grad af hvilken strain du dyrker.
En ægte SOG er faktisk helt oppe omkring 64 kloner i 3.5 liters potter under en 600W pære uden veggetid.
Jeg har dog aldrig dyrket mere end 30 stykker i 6.5L potter.
Andre gange 20.

Og så altså 1 plante i en murerbalje den her gang - bare for sjov...

nineblanc

Member
har tænkt mig at lave recirculating dwc i scrog med white widows eller hvilken anden plante som nu lige kan give meget i scrog. så kan vel godt satse lidt på 40 planter under 2 600watts hvis det er i 5 liters spande eller lign.?

blackone

Active member
Veteran
Nej 1 pære per ballast - af gangen i hvert fald - der er nogen der kører med flip/flop på selve udgangen fra en ballast men så skal man være seriøs... Og så dyr er en ballast jo heller ikke.

DK2670_01

Member
der er lavet dual balaster 2x400w og 2x600w i én balast men de er sæføli lidt dyerere ;)

5 litter potter lyder af lidt når det er jord syntes jeg. Når jeg kører jord bruger jeg 11 l potter da jeg syntes 8,5 litter poter SKAL have vand hver dag sidst i bloom perioden.

Men igen det kommer an på hvor meget vegge tid de får. Har en anden kammerat der kun køre med 4 stk under en 600w men det er i store DWC spande og den samme sort hele tiden, da det BARE virker for ham ;)

Easygrowing

Active member
Veteran
Har haft 34-36 under bare 400 w,det var 11 L potter-dvs de måler 25 x 25 cm altså 1.5 M hver led,brugte Adjust a wing som når rimeligt godt ud,det var alm DK hamp,gik dog herma i det,men det var gardinernes skyld,eller min,de ikke gav mørke nok,og sikke et arbejde og vande og ompotte osv-gør det ikke igen med så mange,men sjovt var det,da.

I Afrikatråden,vises en stor og flot plante,som står i netop 5 L og selv haft planter på over 1 M bare i 3.5 L,men ja vande mange gange osv,men det kan lade sig gøre osse i lidt

Hygge

nineblanc

Member
som sagt jeg vil ikke bruge jord, men det hydro system der hedder recirculating dwc. i kan se det hvis i søger på bio buckets.

madx

Member
bio buckets er svære at styre i små størrelser da vækstraten er for stor...ie. rødderne gror alt for stærkt. hvis du vil have scrog i dwc vil jeg anbefale 9 el 12 planter pr 600w og vegge dem i en uges tid og fordele sideskuddene i din screen.. sog og scrog er efter min mening mest egnet til jord da de ikke vokser så hurtigt. men ret mig endelig hvis jeg tar fejl

DK2670_01

Member
Du vil med tiden finde ud af at der er en fin balance mellem veggetid og sort, hvor mange man kan have stående under én lampe, for det perfekte grow ;)

Jeg har både kørt med 32 planter i hydro og 12 planter i jord under én 600w og får ca det samme ud af det :) MEN det tager altser længere tid at trimme 32 små end 12 store planter + det er meget nemmere at passe og nusse få men store planter ;)

Hvis du vil køre FÅ men store planter ville jeg vælge 2x600W skal du køre MANGE små planter og evt. SOG (See Of Green) så ville jeg vælge 3x400w.

HUSK når du starter op, at sætte de laveste planter lige under lampen og de højeste ude i hjørnerne og mellem lamperne ;) Da dem lige under altid vokser mere

nineblanc

Member
tror jeg vælger de små indtil videre da jeg ikk lige har så meget plads højde messigt før jeg flytter for mig selv :)

Latest posts

Latest posts