What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Et begynder spørgsmål

Mr_nice_guy

New member
Hey
Har lige et begynder spørgsmål :joint:

Kan man enlig ik bare have en 'mother-plant' og så tager cloner og få dem til at blive en passende størresle, så sæt ALLE planter til at flower men når det bliver høste tid, høster man kun cloner'ne og ikke den plante man har valgt som 'mother-plant'. Den plante sætter man tilbage under 18/6 så den er klar til at clones fra igen. ik?

Problemet er plads mangel og hvis denne løsning kunne bruges, er det også kun en lampe der er i brug.

Mr_Nice_Guy

esbe

hybridsfromhell
Mentor
Veteran
det kan du godt, det du vil gøre med din moder kaldes reveg

N

nizzle

hvis du har en plante i blomst og du vil have den til at gro igen, kan det altså godt tage laaaaaang tid, vil nu anbefale dig at gro fra frø hvis du vil gøre sådan ;)
men en moderplante kan du altså sagtens veg under en 25w spare pære. men kan klart anbefale at have en moder i noget hydro for en hurtigere vækst.

personligt når jeg kloner, er det til sog..

SpaDeKo

Member
Hvis du revegger når din moder er klar til høst, altså færdig med blomstringsperioden, kan det godt være der opstår hermatendenser..

Synes ikke der er noget ved at revegge, når den er så langt fremme i blomst.

Så hellere holde den under en sparepære/lysstofrør med et beskedent antal watt..

Mr_nice_guy

New member
okay, det skal være lysstofrør minimum 25w? de små aflange kan ikke bruges eller?
det er ikke noget problem at lave et lille sted til den så, og jo jeg vil hydro.
spand metoden hvor man smider nogle luftsten i bunden, fik nogle ret nice rødder sidst.. :)

ICETOKER

Sharing Is Caring!
Veteran
Du kan sagtens revegge dine blomsterplanter og hvis de bliver herma betyder det ikke noget som helst da det er pga stress (planten er jo ved at dø og også ved at gå fra 12/12 til 18/6 eller 24/0) og IKKE noget i generne.

Jeg har btw to planter i udestuen som tog kun 16 dage at revegge uden at de lavede herma......så give it a go!!

held og lykke

Mr_nice_guy

New member
Du kan sagtens revegge dine blomsterplanter og hvis de bliver herma betyder det ikke noget som helst da det er pga stress (planten er jo ved at dø og også ved at gå fra 12/12 til 18/6 eller 24/0) og IKKE noget i generne.

Jeg har btw to planter i udestuen som tog kun 16 dage at revegge uden at de lavede herma......så give it a go!!

held og lykke

okay så hvis den viser tegn på herma, så er det ikke noget der ændre i generne? efter blomstringen er forsvundet er herma-tegnene også helt væk igen? Det vil altid være en hun.

N

nizzle

synes det en dårlig ide. at bruge 3 til 4 uger på en reveg, og så derefter bruge 2uger på cloner sætter rødder ?? hvorfor spilde en hel måned på det når du kunne have brugt den måned på at veg dine planter ved at have cloner parat :)

ICETOKER

Sharing Is Caring!
Veteran
Jeg er enig med dig niz men hvad andet kan han gøre hvis han har ikke taget stiklinger af planten?

Og jeg ved ikke skid om mr nice grows men i min verden må tingene gerne tage lidt tid......så jeg kan godt finde på at arbejde med blomster klone(som er super fede!!) og at revegge.

Du ville være overrasket hvor godt blomsterkloner virker især hvis man har lidt plads at arbejde med. De tager godt nok en uge mere at slå rødder men du indhenter den uge med at slippe fri for at toppe, nedbinde eller indvikle planten ind i et net. Den vil simpelhenden vokse som en toppet plante, men hurtigere.

hilsen
icetoker