What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

DR2 søndag den 19. februar 2012 kl. 23.30

Paddi

GanjaGrower
Veteran
DR2 søndag den 19. februar 2012 kl. 23.30

Cannabis - en ond urt?

Videnskabsprogram fra BBC fra 2009.
Vises i 16:9 Sendes i stereo Genudsendelse

Originaltitel: Canabis - The Evil Weed

Cannabis eller hash er verdens mest populære rusmiddel.

Men er det et ufarligt naturprodukt eller et farligt narkotikum,
der i værste fald kan føre til skizofreni?

Følg den britiske misbrugsekspert John Marsden på jagten
efter den videnskabelige sandhed om cannabis og dets virkninger.

Genudsendelse - endda i stereo :rasta:

P :smoke:

Easygrowing

Active member
Veteran
FEDT får jeg fik ikke set den..

Der ikke nået ondt i den Urt-ikke i den sig selv.
Tark !! will C og hvor der ikke kæmpes for få den fri-Det går kun den forkerte vej...
Det snart 20 år siden dk,ere var på barrikaderne..Vi ikke Hippier mere..gid man var præsident-gad jeg virkelig godt.skulle vi ha det rigtig godt allesammen.
men såen er det-bare.
Der er årligt Carneval i Rio-Der er årligt Uefa cup i fodbold-der årligt tatoo i UK-jamen der er bare årlige begivenheder jorden rundt uanset hvor og om alt muligt-engang var der noget der hed woodstock festival-som Roskilde har en festival-men er der nogen festival hvor røgelskere mødes-nej er der ikke og hvorfor er der så ikke det-så tusindevis af rygere viste vores eksistens frem for vi skal være "under Jorden" og os,som ellers elsker være i og ved jorden-eller vandet-jord som hydro..

Der skulle være ganjafestival et år i staterne-vi var deres gæster de vore værter-pga visse ting osv om grænser-næste år-den anden vej-kom hid kære allesammen osv osv.men drømme er da gratis og have..
forstår det bare ikke-vi kan råbe så meget vi vil herover osv-det hører dem som netop bør høre os-da ikke-det jo ikke bare og stikke piben ind-meget mere mellem himmel og jord-søster som bror og fra ja syd-Nord.Øst til vest-vi gør det bare bedst !
Ja hold min kaje-gør jeg så-bare.tak igen

420empire

Well-known member
Veteran
Jeg syntes bestemt der skal skabes en festival for urten. Vi skal bare finde en lokation hvor man self. ikke bliver busted. ;-)

Grøn fred

well i udsendelsen påstuleres at cannabis fremkalder skizofreni!hvilket ifølge Dagens medicin
ikke passer!

Det er også lidt interessant med de undersøgelser de nævner i udseendelsen vedrørende om cannabis kan fremkalder skizofreni. Der siger forskerne at de giver forsøgsdyrerne THC. Dette er selvfølgelig et gæt, men mon ikke de ikke giver forsøgsdyrene et skud THC (sikkert syntetisk) og på baggrund af dette laver forsøgene. Altså de giver ikke dyrene cannabis, der indeholder langt flere aktive stoffer end blot THC, bl.a. CBD der er antipsykotisk(som de også nævner i udseendelsen). Dette gør de sikkert fordi doseringen skal være ens, hvilket ville være svært at vurdere ved anden form for indtagelse af cannabis. Men det gør vel også undersøgelserne utroværdige, hvis man vil undersøge potentielle skadelige effekter ved indtagelse af cannabis - ikke blot THC.