What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Det "Første" grow!

Tjalala

New member
Først vil jeg starte med at takke, for et awesome forum, det har virkelig været en stor hjælp at kunne læse sig klogere herinde!! :thank you:

Jeg prøvede også at gro guerillastyle sidste år, men endte med at lave en ordentligt omgang snegleføde!

I år har jeg så allieret mig med en god ven, der har noget mere erfaring på området end jeg. Jeg har også haft et solo grow i år. Synes det har givet en masse stof til eftertanke at følge et grow helt til slut. Vi har ellers også haft vores at slåsse med, udspekulerede plantetyve, snegleinvasion, obskure sexobjekter, ja listen er lang! :)

Nå nok ævl, lidt info om grow'et:
På det store spot har vi selvfølgelig gravet bed.

Vi har kørt med Biobizz gødning fra 3-4 uge. Grow, Bloom, Alg-A-Mic og Topmax

Jorden er muld, leca og kalk blandet med jorden på stedet, tror vi smed omkring 150L jord oveni.

Strains er 1 Royal Dane, og 3 Royal Dane x Thyphoon

På mit eget lille spot:

Her er jorden af h til, så planterne står i potter. I vil nok kommentere det, men har også selv erfaret, at flere planter i samme potte er helt håbløst :watchplant: Der er kørt med samme gødning, og jorden består her af, 2/3 muld og 1/3 leca.

Strains her er 9 Blueryders i en 65L balje. Havde jo regnet med at ca. halvdelen ville springe ud som dudes(10 frø ialt), men man har lov at være heldig! :dance013:

Derudover er der en 50L balje med 1 UdeskunkMix og 2 af en god vens gamle fars pot. Her var der også 3 hunner ud af 4 mulige, så det er lidt random, dog ingen brok herfra!

På dette spot har jeg virkelig bøvlet med næringsmangel, går ud fra det bunder i fælles potter!? Mug har også været gevaldigt efter mine blueryders, og har været tvunget til at høste hele baljen for tidligt. At de har stået så tæt, har jo heller ikke været optimalt her. Jeg havde egentligt afskrevet de 3 store, da de mangler mange uger i blomst, men USM'en er dog gået amok de sidste to uger, og den tror jeg nok skal blive færdig. Ingen mug i baljen med de 3 store, men de er også både tynde, og ranglede :comfort:

Jeg startede i øvrigt også allllt for sent ud med dette grow, i hvertfald sommeren taget i betragtning.. Spirede det hele midt/sidst i Juli.
På Det store spot har vi fået nakket 2 planter, det startede med at vi høstede den ene RDxThy pga. af begynde mug nogle steder, og 2 dage inden vi skulle hente sidste to, var vi ude og tjekke planterne, og høstede der 2-3 skud med mug i, og 2 dage senere var den ene af de 3 tilbage værende planter stjålet, hmmmf.. Vi høstede den ene der var klar, også en RDxThy, og det var den der blev nakket i øvrigt også. Vi valgte dog at tage kampen mod tyven op, og lade vores RD stå, den var ikke i nærheden af klar.. Og her 1½ uge senere er den også væk, jeg håber fandme det urt må smage af helvede til! Og virke værre! :moon:

Nå, tid til lidt billeder

Her en af de små, kort efter de er kommet ud i det fri! D. 20/5

[FONT=&quot]Wierd looking dude! RD x Thy[/FONT]

[FONT=&quot]Royal Dane gør sig til
[/FONT]

[FONT=&quot]Sikke hun kan![/FONT]

RDxThy var den første til at gå i Blomst, datoen er D. 15/7

[FONT=&quot]Hun har lyst til at være lilla, de har de faktisk alle 3.[/FONT]

Efter et par fiskeferier syd og nordpå, kommer vi hjem D. 12/8 til dette syn. Vi har selvfølgelig været ude, og tjekke dem i mellemtiden, men kameraet havde ikk lige lyst til at blive luftet. så nu får i lige en serie!

Og her igen en uges tid senere, der kommer altså kun lige billeder af RDxThy, da vores RD ikke ser så interresant ud endnu.

Og her endnu en uge senere, dagen hvor vi høstede den første plante, her et billed af tøsen der blev fældet.

Og så lige et dryshot.

Tjalala

New member
Håber i kan klare lidt flere, for nu kommer der lige en omgang fra mit eget bette grow
Først kommer der lige en serie fra D. 12/8

Først er en stribe Blueryders, jeg vil tro de er en 4 uger gamle.

Ja, det blev sku en omgang stress, de fleste valgte at blive på den gode side af halvmeteren.

Her har vi til ventsre UdeSkunkMix'en, og de 2 andre var som sagt noget gammelfar pot. Det eneste jeg ved om potten, er at det var nogle fra frø back in the days, gammelfaren så har dyrket på siden.

[FONT=&quot]Pottern.[/FONT]

[FONT=&quot]Her er det USM med et kæmpe blad.[/FONT]

Dernæst kommer en omgang fra D.9/9. Sorry de store spring, men mit Kamera har været itu efter den sidste fiskeferie jeg var på, bad luck. Dog fik jeg købt et nyt hurtigt, men nok ævl, nu bild! :bump:

Blueryders er ved at se gode ud, de blev dog høstet på dagen, fandt en fandens masse mug.

[FONT=&quot]Har har vi USM.[/FONT]

Og så lige nogen fra D.25/9

USM er gået amok, er lidt ked til, at jeg ikke kan hitte ud af hva strain det er, ved godt det er som, at finde en nål i en høstak, men please er der nogen der har et bud på hva hun kan være for en fisk?

[FONT=&quot]Nam
[/FONT]

Her er det gammelfars pot, tvivler på den når det.

Nå ja, kom også til at dyrke noget påt på altanen, next up is miss Easyryder!

[FONT=&quot]Her er hun små 4 uger gammel.[/FONT]

Og her igen en uges tid inden høst, hun gav en lille, men god omgang røg. Hun har ikke fået alverden af sol ude på altanen, vel omkring 5 timers direkte, plus et par halvgode timer, før solen stikker af bag taget.

Og så lige et dryshot at runde af på.

Håber ikke i falder ned af stolen med den billedstorm, har prøvet at begrænse mig :tiphat:

bom!

Tjalala

New member
Mange tak :) Ja, det giver den syge noia, specielt når det virker som om, at hvem en tyven er, så har personen fulgt growet... Creep

Xhashish

Well-known member
Veteran
Super flotte planter, ser ud til at være et rigtig vellykket første grow (=
og gode billeder :yes:

esbe

hybridsfromhell
Mentor
Veteran
velkommen! fantastiske første poster med smukke damer og tillykke med den tidlige lilla høst. håber at vi får masser at mere at se fremover!

Tjalala

New member
Tusind tak for de fine ord, jeg er nu også selv godt tilfreds, det hele taget i betragtning.
Så må det godt snart blive forår igen! Skal nok smide lidt flere billeder ind, når jeg lige får tid..

legalizeDK

Member
:respect: det er altså et første grow der vil noget.. hvis jeg husker tilbage til mit første samt mine venners første, kan kun sieg super sejt.

Z

zomb

great work bro! keep it comin... really nice eyecandy, but look for the potent ones to keep the nice pool going! can you get some macroshots of tricomes for us?!

warmest welcome fellow grower! ill drop in now and then to see your show:lurk:

Tjalala

New member
Updait time :blowbubbles:
Endnu en gang tak, jeg bliver jo nød til at fyre lidt ekstra billeder afsted så! I søndags var jeg ude for at høste mine UdeSkunk, den var begyndt at mugne i de nedre buds, så turde ikk lade den stå mere! Her er lidt billeder fra dagen, og et par efter nogle dage i skabet..

Og så lidt fra skabet :dance013:

Pottern er ellers også ved at se godt ud, men den når det næppe. Nogen der gar et bud på hvor længe hun har igen?

Nu har jeg jo siddet og savlet, over noget af alt det dejlige tjums folk herinde disker op med, og det skal ikk være nogen hemmelighed at jeg godt kan lide god tjums :dance013:
Så mig og min buddy skulle jo self også prøve, han kunne låne et stykke stof, der skulle være fint til ryst.. Så efter en helveds masse grinden, og rysten det bedste vi har lært..
Endte vi op med det her

Jeg kender ikke maske størrelsen vi har brugt, men den kunne nok godt have været en smule finere, men men, jeg synes nu at det færdige resultat er blevet ganske okay :D

Lidt presse presse og så havde vi sådan en her

Nolden er lavet af trim fra Royal Dane x Thyphoon og Blueryder

Det var alt for denne gang, ha det skævt derude :tiphat:

Z

zomb

den blueryder er jo næsten en blackryder, hehe. HVordan smagte din tjums?!

Tjalala

New member
:thank you:
Hehe, det sorte bud er nu Royal Dane x Thyphoon, det grønne er Blueryderen :)
Tjumsen smagte fint, ikk særlig hashy men faktisk rimelig meget af blueryder..

Tjalala

New member
Vil da også lige droppe et par billeder af årets absolutte sidste høst, det var efterhånden et stykke tid siden jeg havde været ude og se til de sidste rester på mit eget lille spot, og fik da en god håndfuld buds med hjem, resten var blevet spist af dyr med god smag for grønt! :)

picture.php

picture.php

Bom!