What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Budin kuivaaminen

G

Guest

Hei Kaikkille taspuolisesti

Miten kuivaat satosi?

Itse käytän vedellä viimeisen viikon ja sitten poikki ja kuivaamaan pimeään.

Onko kukaan kokeillut vesipuhdistusta?

Kuinka nopeasti budisi kuivaa?

Cuffs

G

Guest

Cuffs said:
Hei Kaikkille taspuolisesti

Miten kuivaat satosi?

Itse käytän vedellä viimeisen viikon ja sitten poikki ja kuivaamaan pimeään.

Onko kukaan kokeillut vesipuhdistusta?

Kuinka nopeasti budisi kuivaa?

Cuffs

Patukat leikkaan kasveista ja käärin löysään sanomalehti rullaan ja yläkaappiin. Päivittäin sitten keikutaan siellä yläkaapilla kuolaamassa niitä....ja toki käännellään ettei homehdu tms.

Mullassa 2-3 vko vedellä...mielummin se kolme...ja vedessä 1-2vkoa. MSM:ää eli metyylisulfonyylimetaania...eli rikkiä aion kyl kokeilla nyt seuraavalla kerralla snadisti.
:chin:

G

Guest

Huuhtelun jälkeen päivä pari pimeessä, sit poikki, joksikin aikaa langoille roikkuun ja lopulta ISOon lasipurnukkaan.

Hiiohoi sanoi Histamiini.

G

Guest

Heip

Kauanko budin yleensä kuivuvat Teillä?

Kuivumiseen tarvitaan 14 päivää.
Jos kuivuu aikaisemmin, jää lehtivihteää kasviin ja se palaa/maistuu kitkerämmältä. Siksi tarvitaan ympäristö jossa budi ei kuivu liian nopeasti.

Overgrow´ssa on useita loistavia ohjeita oikeaoppiseen kuivaamiseen.

Taidan kokeilla vesipuhdistusta osalla budeista seuraavan sadonkorjuun aikaan.

Sillä taitaa saada kaikkein puhtainta tulosta.

Onko kenelläkään kokemusta asiasta?

Cuffs

Last edited:
G

Guest

Cuffs said:
Heip

Kauanko budin yleensä kuivuvat Teillä?

Kuivumiseen tarvitaan 14 päivää.
Jos kuivuu aikaisemmin, jää lehtivihteää kasviin ja se palaa/maistuu kitkerämmältä. Siksi tarvitaan ympäristö jossa budi ei kuivu liian nopeasti.

Overgrow´ssa on useita loistavia ohjeita oikeaoppiseen kuivaamiseen.

Taidan kokeilla vesipuhdistusta osalla budeista seuraavan sadonkorjuun aikaan.

Sillä taitaa saada kaikkein puhtainta tulosta.

Onko kenelläkään kokemusta asiasta?

Cuffs

2-3 vkoa mulla menee. Vesicuretusta ajat ilmeisesti takaa.

G

Guest

Hei Tuhkainen

En ole varma millä nimellä kyseinen tapa liikkuu Suomessa.
Varmaan moni muukin on huomannut ettei Suomenkieli taivu kovin notkeasti harrastussanoille.

Jokatapauksessa, idea on pitää budi leikkaamisen jälkeen vedessä 7 päivää ja kaipa sitä olisi hyvä vaihtaa vesi kerran päivässä.

Siinä voi lannoittaa rankasti siihen päivään asti kun kaatopäivät.
Luulen että se näkyisi budin painossa

Vesicuretus..

Cuffs

Last edited:

moose73

New member
bubien kuivattaminen !!!

bubien kuivattaminen !!!

Tilasin netanttilasta semmoisen kasvikuivurin siinä on neljä kerrosta, kolme lämpötilaa ja ajastin 12 tunnille, et kyl siinä bubit kuivuu jossain 9-10 tunnissa. :joint: :chin: :woohoo:

G

Guest

Mites maku?

Oliko hintaa paljon.

Saako siinä valita kuivauslämpötilan?

C

G

Guest

moose73 said:
Tilasin netanttilasta semmoisen kasvikuivurin siinä on neljä kerrosta, kolme lämpötilaa ja ajastin 12 tunnille, et kyl siinä bubit kuivuu jossain 9-10 tunnissa. :joint: :chin: :woohoo:

Ei toi o hyvä.. Tai on jos haluu ne budit heti kuivaks. Mut sitte ne nuput maistuu lehtiselle eikä siihen auta ees vuoden curet..

Myyjille hyvä. Mut laadun perään josson yhtään ni kannattaa sillein vanhalla hyvällä hitaalla tavalla kuivata. Tulloo maukkaampaa sitte
:woohoo:

G

Guest

mjooh mut jossulla on puol vuotta aikaa curee ni miks käyttää jotai kuivaajaa.. Eiköhän se siinä kuivu muutenkin :bat:

G

Guest

Tai niin no saa siitä sen lehtisen maun varmaan pois cureemalla, mut ei siitä kuitekaan mitään maukasta budia enää koskaan tuu. Et niiku aromit ja hajun se tappaa aika 100% toi kuivain. Pointti oli et josset blisaa pilvee ni ei kannata käyttää kuivainta :wave:

blueball

New member
Tuo jääkaapin päällyskaappi on todettu toimivaksi tekniikaksi ja eipä ole moni makua valittanut kun on siinä antanut aikansa kuivua :yummy:
Tuulettimen lisäämällä kaappiin tms. kuivattaa nopsaa , mutta maku on jo toinen juttu :bat:

moose73

New member
miten kuivaat bubisi???

miten kuivaat bubisi???

Joo on siinä lämpötilat 20c 40c ja 60c itse oon käyttänyt tota 20c ja siinä bubissa oli viellä trinomitkin bubissa.!! :woohoo: :yummy:

G

Guest

...joku entinen halkokauppias voisi kysyä, että miten kukkaan saa lisää painoa kuivattaessa, mutta eihän sellainen peli vetele, voi poijjaaaaaaat...

Eikä siihen saakkaan, eihän :chin:

Pistäkääs joku vähän tarkemmin vesicuretuksen ohjeet, mikäli olette itse testanneet.

just smoke`it..

just smoke`it..

Kuivatan budit ihan normaalisti. Päät alaspäin ja sillä selvä.
Pari kertaa on tullut :beat-dead "kuivausboksi" pahvilaatikosta jonne laitoin 80mm tuulettimen ja hyvää tuli vuorokaudessa.

Mikrokuivaus :friends: ei enää koskaan... :noway:

Last edited:

pilgrim

Member
termos :wave:

taitaapi mennä tuolla "kattila&lautanen"tyylillä,pikkasen ex akka kiroili kun oli sadonkorjuitten takia just se yksi kattila ihan musta :pointlaug