ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here.
Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!
De kører vidst 60hz i USA , men ved ikke om det er et problem. Tror ikke.
Udover det, er jeg lidt i tvivl om de bruger 110volt eller 220. Men hvis du har lidt info på den, er det lidt nemmere at finde ud af hvad du skal bruge.
De bruger 110v i USA, så elektronik til det amerikanske marked virker som udgangspunkt ikke her i Danmark, da det ikke er bygget til at håndtere den højere spænding.
Nogle produkter har dog mulighed for at indstille, om de skal køre på 110v/60hz eller 220v/50hz og nogle kan også selv slå om. Bare lad være med at smide noget i stikdåsen uden at være helt sikker på, at det kan håndtere 220v.
Du kan evt købe en omformer, der omdanner fra 220v til 110v. De kan dog godt løbe lidt op i pris, hvis de skal kunne trække en stor mængde watt.
Som der står i den tekst du linker, så er der separate versioner til 240v (220v) og 120v (110v). Dermed skal du altså have 240v versionen for at kunne køre den direkte på lysnettet herhjemme. Om den amerikanske forhandler så sælger 240v versioner kan jeg ikke udtale mig om, der må du forhøre dig hos forhandleren.
Da der også står i teksten at en 240v version er mere effektiv end deres 120v version, så synes jeg da helt sikkert, at du skal få dig én 240v udgave frem for at køre med en mindre effektiv ballast, hvor du også skal købe en omformer oven i.
du skal også lige være opmærksom på at forsendelse, told og moms er pisse dyrt fra usa, du skal som udgangspunkt regne med indkøbspris x 2, og går den i stykker skal den sendes tilbage til usa igen