What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Ang. ballaster

Spotten

Member
Hejsa.

Jeg skriver lige herinde mens jeg venter på svar fra dvs. forhandlere.

Men så vidt jeg er blevet informeret (har ikke afprøvet selv), så kan en 600W ballast ikke trække en 400W pære, og en 400W ballast, kan ikke trække en 600W pære, det at man kan dimme en ballast, betyder blot at man kan skrue sin 600W ned til evt. 150W alt efter hvad ballasten tillader, der det forkert forstået?

Jeg har dog set en ballast jeg vil mene kan tage både en 400 og en 600 watts pære, men den har sådan en switch hvor der også står man IKKE man have den tændt imens man "switcher" da den skifter fra 400W til 600W, hvor en "dimmable", kan dimmes fint mens pæren er tændt.

På forhånd tak.

dragongrower

Active member
har du et link til en dimmable ballast?

Det troede jeg godt nok ikke fandtes.. ;)

men nej, en 400w ballast kan ikke køre en 600.. Hvis den kunne ville der nok stå det.. :)

Det er også sådan jeg har forstået det.
Syntes kun jeg kan finde ballaster med dimmer, men kunne godt tænke mig en med 400-600W Switch.

Spotten

Member
har du et link til en dimmable ballast?

Det troede jeg godt nok ikke fandtes.. ;)

men nej, en 400w ballast kan ikke køre en 600.. Hvis den kunne ville der nok stå det.. :)

Yes sir! :) Men det må jeg desværre ikke poste herinde! :D

Men der findes dimmable ballaster, min kan skrues ned fra 600W, men der kan kun sidde en 600W i har jeg fået af vide af forhandleren.

Venter på svar fra producenten.

Spotten

Member
Det er også sådan jeg har forstået det.
Syntes kun jeg kan finde ballaster med dimmer, men kunne godt tænke mig en med 400-600W Switch.

Da jeg ikke må linke herinde vil jeg lige kontakte en forhandler jeg så der havde sådan en med en switch (400/600watt), så må jeg lige sende dig en PM når jeg får svar fra dem! :)

Latest posts

Latest posts