What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Anbefalinger af ude-frø

Hejsa

Jeg er stort set helt blank når de kommer til udendørs dyrkning, mest fordi jeg aldrig rigtig har haft pladsen til det, har haft lidt useriøst ude for mange år siden det er sådan set det.

Men så stødte jeg på det PERFEKTE guerilla spot - ikke langt fra hvor jeg bor, og tænker; det skal da prøves.

min plan er at starte dem inde og så plante dem ud.

Men nogen anbefalinger?
hurtig blomstring ville vel være at foretrække?
også meget gerne nogen forholdvis billige frø.
og selvfølgelig potente:)

jeg har self kigget rundt i tråde her
har også tjekket dcf's udvalg.. men der er jo så mange det jo svært at vælge imellem !! :)

DK2670_01

Member
det er også første gang jeg prøver, men har detsværre kun selv fået 3 spire ud af 20 frø fra dfc :( men ellers så nogle danske sorter :D men HUSKL nongle af dem bliver altser rigtigt store :)

Ellers så brug en times tid på at kigge "lalandia lidt ude og inde" tråden ud. Der kan du se en del sorter i det danske klima ;) ellers kan du bare side og NYDE de dejlige billeder :D

N

NellaK

Early durban ... ,,,,,,Har smagt hende og har grimmet mig men i sommers fik jeg en god fedtet Ed dame og håber hendes søskende er det samme ....JEG HAR MERE !
Big up til Pindstrup så og prikkel muld der er både leca og perlilte i dejlig neutral Ph værdi ligeledes......Ed og pindstrup så køre din sommer 4 sure

DK2670_01

Member
hey free. kig i udegrow 1. gang der er der opdatering ;)
Der er kommet 10 ialt nu og flere på vej ;)
Jeg havde bare smidt dem i jiffys, men havde lagt dem længere ned en 1 cm :( så jeg fik gravet 5 små spire frem fra dybet og lagt 8 frø i nye jiffyer efter at have "klikket" dem :D

1. gang jeg prøver fra frø af Så det var ikke får at "disse" frø fra DCF, de er jo billige og virkeligt nemt :D

Godt der lige kom nogle flere op
Jeg plejer at spire mine i gennemvædet køkkenrulle mellem to tallerkner, som jeg stiller oven på mit gro telt. (gør det lidt lunt og der er ingen træk)Selv om jeg nu har det bedst med Stiklinger..hehe
Jeg kan ik huske hvornår jeg har sidst har haft frø der ik har spirret. Men kvaliteten på frøet har jo også noget at sige.