What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

aeroponic ???

Trolden

Member
hey forum...

i have have begun to look towards aeroponic :1help: eny one out there there have some knowhow about that? how can i make a close fogg whit a lot of super condision inviroment in my blu buckets?
SDC12372.jpg

eny feedback and good tips are welcome in this tread

misters and pumps recomended ect. and misters and sprayers you know... eny thing

my idea so far is, a bubbel box first 10 cm. and meaby some fog misters around the top to make a aro kind of inviroment..?

Prøv at søge på Icmag og Google nettet er fuld af info ;)

PS: et system uden dyrknings medium er meget følsomt over for nedbrud af pumpe fx. pga strøm afbrydelse.. surt at planter efter 4 ugers vegge og 4 uger blomst resikere at dø på 1-2 dage ved nedbud.. og så har du spildt 2 mdr. og sådan et system er meget besværligt at vande manuelt under nedbrudet..

så hvis du nogen sinde er væk mere end en ½ dag af gangen er det risikabelt..(weekend, ferie mf.)

men ellers held og lykke ;)

Aeroguerilla

I’m God’s solider, devil’s apostle
Veteran
running the aerojet 8tray 4 5in net pots per tray, avg a qp per tray, hoping ill get more with the ak47 x wonder diesel = wondergun been running these tables for 2 years now tried many diffrent methods an lots of diffrent fertilizer combos... if anyones got any questions lemme know!

Aeroguerilla

I’m God’s solider, devil’s apostle
Veteran
with the size box u have you could fit 4-6 more in there, i like sea of green with aero

nej, aner hellere ikke mere hvad det er for et anlæg jeg har sat sammen.. kan ikke rigtigt få nogle klare svar, men laver den i en 50L bedroller istedet, nogle der kan forklare mig systemet, guiden er inde fra DCF af CocaineCowboy.. under Hydro. vil vildt gerne have den til at virke, men har kun forstand på jord. Newbie på området :(

Burde være en Airstone bubbler... virker systemet overhovedet hehe? :D ellers har jeg lavet en utrolig nice guide uden indhold, til at dyrke videre på kloner..

C

cdd

du kan jo tage et kig på deus' oldsmoker's trolden's og mr.indica's tråde og overveje om den virker ;)

Trolden

Member
hey bright :woohoo:

http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=52431
(Bland andet med snak om "high pressure aeroponics") (det tog mig en evighed at finde denne tråd igen ;)

det her var lige precis det jeg ledte efter :woohoo:
det er et super system han har der, måske enda med et backup system med en extra pumpe og eget sprinkler system oveni, til hvis det ene skulle renses eller gå ???

de rødder er for vilde helt sikkert

Deus

Member
Mener da jeg gav en masse af de jet sprayers til misting osv væk til.... Oldsmoker ? Eller hvordan var der lige det var :p Altså dem de viser der i tråden trolden...

Deus

Member
ColoritGreen, nice lille video :D Hvilke guides brugte du fra DCF ? Har overvejet lidt at tage dem ned fra DCF nemlig... Dem jeg har lavet altså... Men en ting du måske burde have startet ud med, var en sort bedroller som udgangspunkt :) så godt du sagde du ville male den sort i videoen, har også selv forsøgt mig med dette, men det var ikke holdbart nok i længden, og så er sort plastik på en eller anden måde mere stabilt ? Ved ikke om det kun er mig der har erfaret dette...

Anyways, ser frem til at se din bobbler i funktion :D

ColoritGreen, nice lille video :D Hvilke guides brugte du fra DCF ? Har overvejet lidt at tage dem ned fra DCF nemlig... Dem jeg har lavet altså... Men en ting du måske burde have startet ud med, var en sort bedroller som udgangspunkt :) så godt du sagde du ville male den sort i videoen, har også selv forsøgt mig med dette, men det var ikke holdbart nok i længden, og så er sort plastik på en eller anden måde mere stabilt ? Ved ikke om det kun er mig der har erfaret dette...

Anyways, ser frem til at se din bobbler i funktion :D

Jeg ved ikke hvor meget det betyder men jeg ville nok vælge en fx. Grå der skærmer for lyset men ikke suger varmen til sig som en sort.. (i ved lige som en sort bil bliver varmere end en lys når den står i solen..) :joint:

DK2670_01

Member
nemt at lave selv :) jeg købte 2xpanda aero og har lavet et selv til en 1/4 af prisen på det ene :O potter fra ikea og sprayers fra gardena så er den hjemme ;)