What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

250w hps x 2 hjemmelavet skab copenhagen kush

L

Libeccio

hej tvede,
det er et meget fedt skab du har bygget, og dine planter ser rigtigt godt ud, tillykke med det! :)
...og du har gode venner! :)

det var en god ide at fjerne nettet på det tidspunkt...
jeg bruger 250W hps også, selvom kun en enkelt lamp.
hvor lang er der fra lampen til planter? måske lampen ku´ komme lidt tættere på, men jeg er ikke helt sikkert for billeder kunne være vidledende...

jeg ligger lampen at omkring 20-25 cm (nogle gange endnu mindre), og det går fint med et rigtigt godt ventilation system og flere oss. fans. men selvfølgeligt 2 lamper er anderles...

ciao fra italien!
:)

Tvede

Member
Hej alle sammen.

Hej alle sammen.

Fedt der stadig er nogen som følger med :woohoo:
Jeg smider nogle nye billeder op i løbet af den næste tid, hvor der sker lidt.
Libeccio - Tak for det, jeg er os rigtig glad for det, jeg har dog nogle planer om at bygge det en smule om.

der er 20-30 cm fra planterne til pæren, og jeg kan ikke hejse den ene lampe de sidste 20 cm op på grund af udsugningen, jeg er lidt i et dilema her.. hehe

Her er lige to billeder

Tvede

Member
Her er lidt mere guf!

Her er lidt mere guf!

Long time, no see!!

Jeg er påbegyndt flush, jeg syns dog jeg har haft mange problemer med blade som visnede og døde, og stammerne er blevet en del nøgne :( dog har jeg fået en masse inspiration til mit næste grow!

Lidt billeder:

Tvede

Member
.

.

Jeg skylder jer folk en update efterhånden!
Flush startede for 2 dage siden, regner med at flushe i 3 uger
jeg har haft problemer med mange blade som er visnet og døde, er ikke helt sikker på hvad der forsager det, fordi det er slemmest på de store planter
En anden ting som jeg ikke forstår er at de planter som har jeg træneti scrog har meget minde buds end dem som er vegget i 1-2 uger.
jeg håber nogle kan hjælpe mig med nogle svar? :)

Ludo

Member
Hej Tvede.....
Jeg vil skyde på at bladene er en helt normal ting....planterne bruge gødning/sukkerstof der er i bladene og smider dem....nede fra og op efter.....hvis planterne har fået for lidt nitrogen i begyndelse af blomst kan det godt komme lidt tidligere end ´nødvendigt' og se lidt vildt ud.....men det ser ikke ud til at være tilfældet her....helt normalt...!!
Med hensyn til de scrog trænede skulle det gerne forholde sig således at der kommer flere små buds, men at de til sammen giver mere end et eller to store......men de kræver tit lidt længere tid i veg fordi de skal ´trænes´og de så vokser mere horisontalt end vertikalt......hvis det gir mening for dig.......ellers nice close up....de ser frosty ud......nam:peppermintstick:

Tvede

Member
Mange tak for svaret Ludo, det gav mig lidt ro om hjertet. Ja budse er meget frosty, jeg har ikke set ligne før ! :)
420empire, jeg ville gerne beskrive den med ord, men for mig forkommer det umuligt!

CFP65

Member
Mht Copenhagen Kush så vil jeg ikke anbefale at scrogge dem, eller på nogen måde klippe hovedtoppen af,
med mindre man altså er parat til at lade dem gro meget til efter en sådan behandling, dvs komme sig fuldstændigt.

Den bedste grostil jeg har haft med dem har været at tage en klon og lade den roote, for derefter at lade den fylde en 9x9cm potte ud med rødder mens man nipper de nederste skud af (så der kun er et hovedskud) men samtidig lader de store blade være på planten, hvorefter der omplantes til en 20x20cm potte og vegges i 7-10dage og alle sideskud der sidder lavere end 20-25cm fra jorden nippes af, og deres tilhørende store blade der sidder op ad stammen lades være.

Planterne kommer således i 12/12 når de er ca 30cm høje og har ca 3 -4 begyndende 0,5-1cm sideskud der grupperer sig helt oppe i toppen lige under hovedskuddet. + 5-6 store blade ned ad stammen.

Dernæst skiftes til 12/12 og og ca 3-4uger inde i 12/12 nippes de blade der sidder på hovedstammen og som ikke har nogle sideskud at føde på, (dvs de blade vi lod være hele vejen fra klon men altså nippede sideskuddene væk fra under opvæksten, efterhånden som canopy lukker sig i skabet nippes disse lavtsiddende blade altså af således at disse der nu ikke får så meget lys kommer væk og luftflow forbedres så canopy ikke bliver for fugtig.

Planten skal nu bare have lov at stå uden for meget virak, og undervanding ER bedst, da CPH Kush transpirere meget ifht andre sorter, og opdager man at blade der har været dækket en smule af andre planters blade er våde om morgenen, så skal der sættes ekstra kraft på blæserne så blade ikke kilstre sammen. ellers skal der flyttes lidt rundt så de ikke laver dette nummer, dette sker kun i stræk fasen og ac een uge inde i selve blomsterfasen. men få styr på det og du vil blive belønnet.

Kører man fx med BIO Bizz "hvilket jeg selv gør" så skal skemaet følges til punkt og prikke slavisk uge for uge, og PH skal holdes på 6,3-6,5 (under 6,2 bare een gang og der vil komme problemer senere)

VIGTIGT:
Der må under ingen omstændigheder tages bæreblade af før dag 65 i 12/12.
tager man dem af før dette går planten i stå.
Efter dag 65 i 12/12 kan man hvis man hvis man vil tage alle større blade af så planten kun står med topskud og give den de sidste 7-10dage på denne måde, bare husk at jorden skal være meget tør og virkelig trænge til vanding når dette gøres hvorefter der vandes een sidste gang med rent PH-6,3 vand uden gødning. igen undervanding aldrig overvanding.

så snart man er ude af strækfasen vil det give bonus med denne plante at undervande på den lette side, selv bruger jeg at vande med en 9L vandkande og de 9L kan vande en bakke med 12planter i 20x20potter.

Tvede

Member
Mange tak for den fine guide, vil jeg prøve at følge.
Jeg har høstet de fleste af damerne, og venter på at det er blevet tørret, så skal det cures, smider nogle billeder op når vi når der til. :)

Tvede

Member

Her er så lidt billeder, 134 gram, var den færdige høst på.
Er dybt skuffet, taget i betragtning af mine forrige grows,
men tror jeg manglede den vejledning!
det må være en af grundene til resultatet, røgen er tilgengæl rigtig lækker
, smager meget mildt, er dårlig til at beskrive dufte, så den hopper jeg over.. hehe.
man bliver dejlig afslappet i både krop og hoved, er god stener røg,
som til dels kan bruges som god sovemedicin!
Jeg har os fået god fråder på et par gange.

Jeg har fået et vegge/moder telt, som jeg kan smide nogle billder op af en af dagene.

I dag har jeg sat ni Copenhagen kush cloner ind i blomster skabet.