Hej Icmag brugere!
Jeg er i gang med mit første grow, som så er guerilla, da jeg stadig bor hjemme og mine forældre "vil ikke ha' stoffer i haven"-typen.
Jeg har gravet 2 bede som det kan ses på billedet herunder, på et fantastisk spot med masser af sol:
Endnu et billed:
Indtil videre har jeg smidt omkring 10 x 20 liters Spagnum fra Djursland. Har lidt spørgsmål omkring bedende.
1. Hvordan vurderer jeg hvor meget kalk der skal smides?
2. Hvor mange kg/liter leca kugler vil være passende?
3. Jorden er lidt sandet, skal jeg gøre noget specielt ved det?
Billed af jorden:
Plantede de 10 frø (DCF - SkunkUdeMix) d. 29/04 og i dag (10/05) bemærkede jeg at de 3 første er begyndt at stikke hovedet op af potterne. De blev plantet som frø direkte i spagnum.
Billed af én af de små:
Hvilken gødning vil I anbefale jeg bruger?
Har ikke særlig god adgang til vand, så derfor ville noget tørt af én art være dejligt
Har læst lidt om NPK, men har ikke helt fattet det med værdierne.
Håber I vil følge med i mit grow og hjælpe mig i rette kurs.
Vil løbende opdatere med billeder..
Med Venlig Hilsen
NytGrow
Jeg er i gang med mit første grow, som så er guerilla, da jeg stadig bor hjemme og mine forældre "vil ikke ha' stoffer i haven"-typen.
Jeg har gravet 2 bede som det kan ses på billedet herunder, på et fantastisk spot med masser af sol:
Endnu et billed:
Indtil videre har jeg smidt omkring 10 x 20 liters Spagnum fra Djursland. Har lidt spørgsmål omkring bedende.
1. Hvordan vurderer jeg hvor meget kalk der skal smides?
2. Hvor mange kg/liter leca kugler vil være passende?
3. Jorden er lidt sandet, skal jeg gøre noget specielt ved det?
Billed af jorden:
Plantede de 10 frø (DCF - SkunkUdeMix) d. 29/04 og i dag (10/05) bemærkede jeg at de 3 første er begyndt at stikke hovedet op af potterne. De blev plantet som frø direkte i spagnum.
Billed af én af de små:
Hvilken gødning vil I anbefale jeg bruger?
Har ikke særlig god adgang til vand, så derfor ville noget tørt af én art være dejligt
Har læst lidt om NPK, men har ikke helt fattet det med værdierne.
Håber I vil følge med i mit grow og hjælpe mig i rette kurs.
Vil løbende opdatere med billeder..
Med Venlig Hilsen
NytGrow